Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.10.2013, sygn. ILPP1/443-608/13-4/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-608/13-4/MK

Czy opisany w powyższym stanie faktycznym Zakład może być uznany za podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2013 r. (data wpływu 9 lipca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 października 2013 r. (data wpływu 11 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za podatnika podatku VAT Zakładu Charytatywno-Opiekuńczego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za podatnika podatku VAT Zakładu Charytatywno-Opiekuńczego. Dnia 11 października 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Diecezja () (dalej: Diecezja lub Wnioskodawca) rozważa możliwość utworzenia działającego na terenie kraju Zakładu charytatywno-opiekuńczego X (dalej; Zakład), który utworzony zostałby uchwałą Diecezji Kościoła.

Zgodnie z tą uchwałą, Zakład posługiwałby się osobowością prawną Diecezji, korzystałby z majątku (w tym nieruchomości) oraz posiadałby własny Statut. Statut Zakładu stanowiłby z kolei, że Zakład stanowi jednostkę założoną przez Diecezję Kościoła w celu zapewniania kształcenia, rehabilitacji i rewalidacji osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych poprzez kształcenie, zakwaterowanie (internat) oraz pomoc osobom w trudnej sytuacji zdrowotnej i społecznej.

Oprócz powyższych usług świadczonych wychowankom, Zakład w imieniu Diecezji prowadziłby również działalność gospodarczą wspomagającą cele statutowe (odpłatne usługi najmu, zakwaterowania i wyżywienia wobec podmiotów trzecich).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00