Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.06.2013, sygn. ILPP1/443-200/13-4/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-200/13-4/MD

Określenie, kto powinien być podatnikiem podatku VAT, czyj NIP i dane powinny być stosowane na dokumentach potwierdzających dokonanie dostawy towarów lub świadczenia usług oraz ustalenia, czy deklaracje VAT powinien składać jedynie Powiat

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu, przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2013 r. (data wpływu 13 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 maja 2013 r. (data wpływu 23 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • określenia, kto jest podatnikiem podatku VAT oraz czyj NIP i dane powinny być stosowane na dokumentach potwierdzających dokonanie dostawy towarów lub świadczenia usług oraz
  • ustalenia, czy deklaracje VAT powinien składać jedynie Powiat

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia, kto jest podatnikiem podatku VAT, czyj NIP i dane powinny być stosowane na dokumentach potwierdzających dokonanie dostawy towarów lub świadczenia usług oraz ustalenia, czy deklaracje VAT powinien składać jedynie Powiat. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 maja 2013 r. (data wpływu 23 maja 2013 r.) o kserokopię dowodu uiszczenia dodatkowej opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dotychczasowe rozliczanie podatku VAT w Powiecie wyglądało następująco: zarówno Starostwo Powiatowe, jak również Powiat (każdy podmiot posługując się własnym numerem NIP) składało we właściwym urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe w podatku VAT. Dla przykładu, w sytuacji sprzedaży nieruchomości, transakcja ta była rozliczana w deklaracji VAT przez Powiat, natomiast w przypadku dzierżawy lub najmu nieruchomości rozliczenie było dokonywane przez Starostwo.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00