Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2013, sygn. ILPP2/443-1186/12-3/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1186/12-3/MR

Czy przedmiot umowy z dnia 29 marca 2012 roku stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT i jako taki nie podlega opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2012 r. (data wpływu 26 listopada 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 lutego 2013 r. (data wpływu 21 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Wniosek uzupełniono w dniu 21 lutego 2013 r. o doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

M Sp. z o.o. dnia 29 marca 2012 roku zawarła z T Sp. z o.o. umowę zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, służącej dystrybucji produktów marki T.

W ramach tej umowy na nabywcę przeszły, zgodnie z zapisami § 2 umowy i załącznikami do niej:

  • informacje handlowe, tj. kopia bazy danych klientów M Sp. z o.o. i know-how (stanowiące informacje odnośnie dotychczasowych kontaktów z odbiorcami produktów, czy dotychczasowym funkcjonowaniem omawianego obszaru działania M Sp. z o.o), które zostały przekazane na etapie due diligence,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00