Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.02.2012, sygn. IBPP3/443-1215/11/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1215/11/PK

uznanie transakcji objętej wnioskiem za eksport towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz jej rozliczenia

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2011r. (data wpływu 8 listopada 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 lutego 2012r. (data wpływu 21 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji objętej wnioskiem za eksport towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz jej rozliczenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie uznania transakcji objętej wnioskiem za eksport towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz jej rozliczenia. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia lutego będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 7 lutego 2012r. znak IBPP3/433-1215/11/PK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zawarł z firmą krajową umowę o współpracy na rynku argentyńskim w zakresie dostaw towarów i usług w dziedzinie górnictwa oferowanych przez strony na terenie Republiki Argentyny. W ślad za tym Wnioskodawca podpisał umowę sprzedaży z firmą argentyńską na dostawę: kompletnego kompleksu ścianowego wraz z urządzeniami i elementami składowymi oraz kompletem części zamiennych, szkoleniem technicznym i teoretycznym w Polsce i praktycznym na terenie Argentyny, nadzorem technicznym podczas montażu, uruchomienia i użytkowania urządzenia przez pierwszych 6 miesięcy, dokumentację techniczną. Harmonogram dostaw przewiduje dostawę w trzech partiach oraz dwa terminy świadczenia usług związanych z użytkowaniem urządzenia. Należność płatna będzie w formie zaliczek przekazywanych każdorazowo przed uruchomieniem produkcji partii dostawy bądź wykonania usługi. Dostawa towaru nastąpi na bazie CIF port Buenos Aires/ INCOTERMS 2010/. Mając na uwadze powyższe umowy Wnioskodawca /kupujący/ zawarł ze spółką krajową /sprzedający/ umowę kupna-sprzedaży kompletnego kompleksu ścianowego wraz z elementami wynikającymi z umowy z firmą argentyńską. Terminy zapłaty oraz dostawy towaru i usług zostały określone jak w umowie z klientem argentyńskim. Sprzedający dostarczy towar do portu Buenos Aires-Argentyna na bazie CIF Buenos Aires. Sprzedający /spółka krajowa/ dla każdej wysyłki wystawi na Wnioskodawcę fakturę z 0% podatkiem VAT jako eksport towarów. Wnioskodawca wystawi na firmę argentyńską zwykłą /handlową/ fakturę sprzedaży potwierdzającą sprzedaż poza terytorium kraju - sprzedaż nie objęta podatkiem VAT. Cena dla spółki krajowej została określona na poziomie ceny zawartej w umowie z klientem argentyńskim, a należność dla sprzedającego zostanie pomniejszona o Kwotę Obniżającą. Rozliczenie należności odbywać się będzie poprzez zastrzeżony rachunek escrow, na który wpłyną środki od firmy argentyńskiej, a następnie zostaną przekazana na rachunek sprzedającego pomniejszone o Kwotę Obniżającą należną Wnioskodawca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00