Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2012, sygn. ITPB1/415-515/12/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-515/12/IG

Czy Wnioskodawczyni była zobowiązana odprowadzić podatek do budżetu państwa, jeżeli nie dysponowała tymi pieniędzmi?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2012 r. (data wpływu 11 maja 2012 r.) - uzupełnionym pismem z dnia 11 lipca 2012 roku (data wpływu 12 lipca 2012 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania nieodpłatnego świadczenia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 maja 2012 r. został złożony wniosek - uzupełniony pismem z dnia 11 lipca 2012 r. (data wpływu 12 lipca 2012 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania nieodpłatnego świadczenia.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina w roku 2011 uzyskała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dofinansowanie w formie dotacji (50% środków pochodziło z WFOŚiGW i 50% z NFOŚiGW) na realizację przedsięwzięcia pn. Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Program ten jest realizowany w ramach programu krajowego pn. Program oczyszczania kraju z azbestu na lata 2009-2032. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wyniosła 100% jego kosztów kwalifikowanych lecz nie więcej niż 1000 zł za 1Mg azbestu lub wyrobów zawierających azbest. Gmina zgodnie z regulaminem przyznawania dofinansowania w związku z usuwaniem wyrobów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy w latach 2011-2013 zatrudniła firmę, która wykonała usługę wywozu wyrobów zawierających azbest z posesji. Gmina zapłaciła za usługę ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w części z budżetu Gminy. W budżecie gminy środki te były pod pozycjami: dotacja celowa z WFOŚiGW na wydatki związane z realizacją programu usuwania azbestu i pod pozycją wydatki związane z gospodarką odpadami ze środków zgromadzonych z opłat i kar związanych z korzystaniem z ochrony środowiska. Stosownie do zawartej umowy przez Gminę z WFOŚiGW - § 8 ust. 5 cyt.: Dotowany, realizując przedsięwzięcie w imieniu podmiotów wymienionych w ust. 4 zobowiązany jest do wystawienia informacji PIT-8C o dochodach z innych źródeł oraz o dochodach z kapitałów pieniężnych. Urząd wystawił wymagany dokument i przesłał do Wnioskodawczyni. Kwota, za którą Gmina dokonała wywozu azbestu zdemontowanego z dachu z posesji wyniosła 3.233,95 zł. Wnioskodawczyni nie uzyskała pieniędzy do rąk. Rachunek regulował bezpośrednio Urząd Gminy. Odprowadzony podatek wyniósł 582,11 zł. Wnioskodawczyni ma zamiar ubiegać się o zwrot zapłaconego podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00