Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.10.2011, sygn. IPPB2/436-310/11-3/MZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Skutków podatkowych otrzymania w formie wkładu niepieniężnego zorganizowanej części przedsiębiorstwa dotycząca podatku od czynności cywilnoprawnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 08.08.2011 r. (data wpływu 09.08.2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15.09.2011 r. (data wpływu 16.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania w formie wkładu niepieniężnego zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09.08.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania w formie wkładu niepieniężnego zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

P. S.A. (dalej: P.) należy do grupy kapitałowej P. (dalej: Grupa P.), działającej w branży deweloperskiej. W celu utrzymania silnej pozycji rynkowej oraz dalszej ekspansji P. prowadzi intensywne działania w zakresie kreowania wizerunku P. polegające na prowadzeniu kampanii medialnych i kampanii marki P., które leżą w kompetencji wydzielonego działu marketingu (dalej: Dział M). Dział M jest kierowany przez Kierownika ds. Marketingu, odpowiedzialnego bezpośrednio przed Dyrektorem ds. Sprzedaży i Marketingu.

Dział M, jako wyodrębniona jednostka w strukturze organizacyjnej P., pełni funkcję marketingową dla całej Grupy P. Zakres działalności Działu M obejmuje m.in. kreowanie wizerunku P. oraz innych spółek z Grupy P. wśród obecnych i potencjalnych klientów, promocję produktów handlowych P., działalność na rzecz rozwoju marki P. a także działalność związaną z zarządzaniem znakiem towarowym oraz logotypami i innymi oznaczeniami wyróżniającymi poszczególne inwestycje. W przypadku działań marketingowych na rzecz P. wszystkie koszty ponosi bezpośrednio P., zaś w przypadku spółek projektowych bezpośrednie koszty marketingu ponoszą spółki celowe lub P., który później je na te spółki refakturuje. W przypadku spółek projektowych, działalność działu M obejmuje kompleksowe zarządzanie i kierowanie obszarem marketingu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00