Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.07.2011, sygn. IPPB4/415-289/11-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-289/11-4/JK

Ulga rehabilitacyjna

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 02.04.2011 r. (data wpływu 04.04.2011 r.) uzupełnione pismem z dnia 16.06.2011 r. (data nadania 17.06.2011 r., data wpływu 20.06.2011 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 06.06.2011 r. Nr IPPB4/415-289/11-2/JK (data nadania 06.06.2011 r., data doręczenia 10.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi rehabilitacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.04.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie w zakresie ulgi rehabilitacyjnej.

Z uwagi na braki formalne, pismem Nr IPPB4/415-289/11-2/JK z dnia 06.06.2011 r. (data nadania 06.06.2011 r., data doręczenia 10.06.2011 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawczynię do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez dokładne opisanie stanu faktycznego, dokładne sprecyzowanie pytania, przyporządkowanego do przedstawionego stanu faktycznego oraz przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego odnośnie zadanego pytania.

Pismem z dnia 16.06.2011 r. (data nadania 17.06.2011 r., data wpływu 20.06.2011 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła wniosek w terminie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni jest osobą niepełnosprawną z II stopniem inwalidztwa z zakresu narządu ruchu. Niepełnosprawność istnieje od urodzenia. W 1995 r. ZUS przyznał Wnioskodawczyni rentę inwalidzką z powodu choroby narządu ruchu. W 2007 r. uzyskała orzeczenie na stałe o zaliczeniu do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z narządu ruchu. W 2010 r. Wnioskodawczyni wykonała remont części mieszkania remont łazienki i WC. Przed remontem Wnioskodawczyni dysponowała łazienką o wym. 1,5 m x 1,4 m pow. 2,1 m oraz WC o wym. 0,9 x 0,8 m (0,72 m). Małe wymiary tych pomieszczeń uniemożliwiały pomoc męża w trakcie czynności higienicznych, a jest ona Wnioskodawczyni bardzo nieodzowna, z powodu przewlekłego zespołu bólowego prawego biodra i kręgosłupa. W związku z tym Wnioskodawczyni dokonała adaptacji części jednego pokoju (przy pionie wodno kanalizacyjnym) na łazienkę o pow. 4 m, a poprzednią łazienkę przeznaczyła na pomieszczenia WC. W ramach remontu konieczna była wymiana okna w adoptowanym na łazienkę pokoju, aby można było postawić ścianę działową z przesuwanymi drzwiami (szer. 80 cm). Koszty remontu zamknęły się w kwotach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00