Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2011, sygn. IBPP3/443-43/11/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-43/11/AB

opodatkowanie czynności wniesienia aportu kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2010 r. (data wpływu 12 stycznia 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 marca 2011 r. (data wpływu 22 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2010 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 16 marca 2011 r. (data wpływu 22 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina w ramach zadań własnych określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ze środków własnych jak i przy pomocy finansowej ze środków UE realizowała projekt pn. Kanalizacja Sanitarna i sieć wodociągowa w N. Pierwsze wydatki inwestycyjne poniesiono w 2003 r. natomiast ostatnie protokoły odbioru robót były w 2009 r. Zgodnie z harmonogramem realizacji projektu inwestycja sukcesywnie po wykonaniu poszczególnych etapów przekazywana była w nieodpłatne administrowanie Spółce z o.o. Gmina nie uzyskiwała z tego tytułu żadnych dochodów. W kosztach inwestycji podatek od towarów i usług w całości ujęty był jako koszt kwalifikowany podlegający refundacji w ramach pomocy finansowej otrzymanej z programów UE: SAPARD i ZPORR. Gmina nie miała możliwości odliczenia podatku naliczonego, gdyż nie występował związek zakupów ze sprzedażą opodatkowaną (pismo Naczelnika urzędu Skarbowego z dnia 22 listopada 2004 r.). Wnioskodawca nie ponosił żadnych wydatków na ulepszenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Obecnie Gmina chce wytworzony majątek wnieść aportem w zamian za udziały do Spółki z o.o.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00