Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2011, sygn. ITPP3/443-206/11/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-206/11/JK

Wnioskodawca chcąc skorzystać z możliwości wprowadzenia importowanych wyrobów akcyzowych do składu podatkowego powinien działać w ramach zezwolenia udzielonego przez właściwego naczelnika urzędu celnego jako zarejestrowany wysyłający wypełniając określone w przepisach prawa obowiązki związane ze stosowaniem dokumentu e-AD oraz ze złożeniem zabezpieczenia akcyzowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2011 r. (data wpływu 6 września 2011 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku uzyskania zezwolenia na wysyłanie importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz złożenia zabezpieczenia akcyzowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2011 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie obowiązku uzyskania zezwolenia na wysyłanie importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza dokonać rozładunku, będącego jego własnością, importowanego oleju napędowego ze statku morskiego do zbiornika w składzie podatkowym prowadzonym przez inny podmiot, który znajduje się bezpośrednio przy nabrzeżu portowym. Odprawa celna importowanego oleju miałaby miejsce na nabrzeżu portowym przy składzie podatkowym. Miejsce importu oleju napędowego jest jednocześnie miejscem rozładunku oleju napędowego ze statku morskiego do zbiornika w składzie podatkowym. Rozładunek odbywać się będzie zgodnie z regulaminem składu podatkowego prowadzonego przez wskazany podmiot. Z regulaminu wynika, że rozładunek wyrobów akcyzowych dostarczanych do składu podatkowego drogą morską ma miejsce przy nabrzeżu portowym zlokalizowanym bezpośrednio przy składzie podatkowym, przy czym rozładunek oleju napędowego ze statku morskiego do zbiornika w składzie podatkowym odbywa się rurociągiem technologicznym stanowiącym integralną część instalacji bazy magazynowej paliw (instalacji zbiorników w składzie podatkowym, w tym zbiornika, do którego ma być dokonany rozładunek oleju napędowego ze statku morskiego). Statek w trakcie odprawy importowej i rozładunku oleju napędowego do składu podatkowego znajduje się w tym samym miejscu (nie przemieszcza się - jest zacumowany). Olej napędowy nie jest przepompowywany za pośrednictwem rurociągu przesyłowego, ale wprost ze zbiornika statku morskiego do zbiornika w składzie podatkowym. Wyroby akcyzowe w trakcie odprawy celnej znajdują się pod dozorem celnym. Po dokonaniu odprawy celnej towar zostanie rozładowany za wiedzą i zgodą funkcjonariuszy szczególnego nadzoru i objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00