Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2011, sygn. ITPP1/443-1042/10/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1042/10/AJ

Korekta deklaracji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2010 r. (data wpływu 27 października 2010 r.), uzupełnionym w dniu 18 i 20 stycznia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty deklaracji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 18 i 20 stycznia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty deklaracji.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 10 grudnia 2009 r. Wnioskodawca zawarł z Gminą umowę uzgodnienie. W oparciu o treść tej umowy Wnioskodawca wykonał następujące czynności:

  1. przygotował, przeprowadził i udzielił zamówienie publiczne na dostawę i montaż projektora cyfrowego z funkcją 3D,
  2. przeniósł własność przedmiotu zamówienia na Gminę,
  3. zawarł umowę użyczenia.

W dniu 5 lutego 2010 r. zawarto aneks nr 1 do ww. umowy uzgodnienie, zgodnie z którym m.in. strony postanawiają, że w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r. każdej z nich przysługiwać będzie umowne prawo odstąpienia od umowy przenoszącej własność oraz zobowiązującej do zwrotu kosztów montażu projektora cyfrowego, ze skutkami wynikającymi z art. 395 Kodeksu cywilnego.

Dowodem wykonania zamówienia jest protokół odbioru i wystawiona przez Spółkę, która dostarczyła i zamontowała projektor cyfrowy 3D, faktura zakupu z 25 stycznia 2010 r. na kwotę 440.000 zł netto + VAT 96.800 zł, z terminem płatności 8 lutego 2010 r., (otrzymana przez Wnioskodawcę w dniu 2 lutego 2010 r. i opłacona w terminie). Następnie, w oparciu o treść umowy uzgodnienia z dnia 10 grudnia 2009 r. przeniesiono na Gminę własność przedmiotu zamówienia. Potwierdzeniem tej czynności jest faktura sprzedaży z dnia 8 lutego 2010 r. Tzw. refakturę wystawiono na kwotę 440.000 zł + VAT 96.800 zł z terminem płatności 22 lutego 2010 r., którą Gmina opłaciła w terminie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00