Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.12.2010, sygn. ILPP2/443-1610/10-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1610/10-4/MR

Czy po otrzymaniu odszkodowania Gmina powinna odprowadzić podatek VAT i według jakiej stawki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2010 r. (data wpływu 30 września 2010 r.) uzupełnionym pismami z dnia 8 grudnia 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) oraz z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 24 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie opodatkowania dostawy działek nr 224/1 i 329/3 w zamian za odszkodowanie otrzymane z tytułu przeniesienia ich własności,
  • nieprawidłowe w zakresie opodatkowania dostawy działki nr 70/3 w zamian za odszkodowanie otrzymane z tytułu przeniesienia jej własności.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy działek w zamian za odszkodowanie otrzymane z tytułu przeniesienia ich własności. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 8 grudnia 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) oraz z dnia 23 grudnia 2010 r. (data wpływu 24 grudnia 2010 r.) o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina stała się właścicielem nieruchomości w 2009 r. Przedmiotowe nieruchomości o nr 70/3, 224/1, 329/3 znajdują się w pasie autostrady i nie są objęte planem zagospodarowania przestrzennego. Na działce nr 70/3 znajduje się budowla - droga gruntowa, która służy jako droga dojazdowa do siedlisk i zabudowań. Przedmiotowa droga użytkowana jest od co najmniej 60 lat i przeznaczona do powszechnego użytku. Gmina nie ponosiła wydatków na ulepszenie ww. budowli, nie była ona wykorzystywana w celu wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00