Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.02.2010, sygn. IPPP1-443-1015/09-6/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1015/09-6/JL

Przedmiotowe bonusy stanowią w istocie rabaty obniżające wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszające podstawę opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14.10.2009 r. (data wpływu 19.10.2009 r.) uzupełnionym w dniu 09.11.2009 r. na wezwanie wysłane w dniu 02.11.2009 r. oraz w dniu 21.01.2010 r. na wezwanie wysłane w dniu 05.01.2010 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania premii pieniężnych otrzymywanych za osiągnięcie określonego poziomu obrotów handlowych - jest prawidłowe,
  • stwierdzenia, iż otrzymywane premie nie stanowią rabatu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.10.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych otrzymywanych za osiągnięcie określonego poziomu obrotów handlowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest firmą handlową zajmującą się sprzedażą sprzętu AGD i RTV - znanych polskich i światowych producentów sprzętu AGD i RTV. Wszystkie towary Spółka kupuje od swoich dostawców - firm polskich. Z dostawcami wiążą Spółkę wieloletnie umowy współpracy, na mocy których, Spółka uzyskuje między innymi od swoich dostawców premie pieniężne (bonusy) w rozliczeniu (miesięcznym/kwartalnym/rocznym) za zrealizowanie w danym okresie poziomu zakupów. Premie czasem są przewidziane umowami a czasem nie wynikają z umów lecz są świadczeniem przyznawanym jednostronnie przez dostawców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00