Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.01.2009, sygn. ILPP2/443-951/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-951/08-2/MN

Korekta deklaracji VAT-7

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki cywilnej, przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2008 r. (data wpływu 16 października 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty deklaracji podatkowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty deklaracji podatkowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca wystawił faktury dla swojego Kontrahenta. W wyniku kontroli z Urzędu Skarbowego u Kontrahenta musiał on złożyć korekty deklaracji VAT-7 za okresy: listopad i grudzień 2005 r. oraz styczeń, luty i kwiecień 2006 r. Urzędnicy kontrolujący dopatrzyli się w wystawionych przez Zainteresowanego fakturach błędów formalnych (błędna pieczątka). W efekcie, kontroli został poddany również Wnioskodawca. Dokumenty przedstawione przez niego do kontroli były już prawidłowe zostały wystawione faktury i noty korygujące dla Kontrahenta (zostały wysłane listem poleconym). Z tego tytułu Urząd Skarbowy nie nałożył na Zainteresowanego żadnej sankcji, kontrola przebiegła pomyślnie.

Kontrahent jest dłużny Wnioskodawcy kwotę należną z tytułu wykonania usług udokumentowanych wystawionymi fakturami. Wezwany do zapłaty argumentuje, że w wyniku przeprowadzonej kontroli ww. faktury zostały wykreślone z ewidencji VAT oraz z ksiąg rachunkowych i dlatego nie zapłaci za usługę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00