Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2009, sygn. IPPP3/443-160/09-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-160/09-2/SM

zasady rozliczeń (prowadzenia ewidencji) przez zarejestrowanego handlowca nabywającego paliwo żeglugowe zwolnione od akcyzy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24.02.2009 r. (data wpływu 02.03.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia i dalszej odsprzedaży paliwa żeglugowego przez zarejestrowanego handlowca - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.03.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie nabycia i dalszej odsprzedaży paliwa żeglugowego przez zarejestrowanego handlowca.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi bunkrowania statków morskich w paliwo żeglugowe.

Spółka importuje to paliwo, a w przyszłości zamierza również nabywać je wewnątrzwspólnotowo jako zarejestrowany handlowiec, po czym sprzedaje je podmiotom trzecim na cele zwolnione od podatku akcyzowego, tj. na cele żeglugowe, korzystając ze zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie zgodnie z art. 32 ustawy o podatku akcyzowym z 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. nr 3 z 2009r., poz. 11).

lmportując lub nabywając paliwo Spółka nie posiada wiedzy o podmiotach, na rzecz których paliwo to następnie odsprzeda (w jakiej ilości, na rzecz którego nabywcy i kiedy paliwo zostanie dostarczone).

Ostatecznymi nabywcami podmiotami zużywającymi paliwa żeglugowe oferowane przez Spółkę są przede wszystkim armatorzy pełnomorscy krajowi i zagraniczni (w mniejszym stopniu armatorzy śródlądowi i rybaccy). Spółka jako podmiot pośredniczący nie zna danych tych nabywców i danych jednostek morskich jakie będą bunkrowane (tankowane) - informację w tym zakresie Spółka może sprecyzować dopiero, jak statek zawinie na teren jednego z polskich portów - które są obszarem działania Spółki, oraz kiedy złoży zamówienie na paliwo i uzgodnione zostaną warunki handlowe takiej transakcji. Przy zmieniających się cenach paliw, kursów walut oraz przy silnej zagranicznej konkurencji, powszechnie przyjęte jest spotowe (czyli taż przed dostawą), ustalanie warunków każdej transakcji, które nabywca może zaakceptować lub nie - kwestia tożsamości nabywcy jest również uzależniona od uwarunkowań logistycznych, spedycyjnych i nautyczno-pogodowych, np. nagła decyzja zawinięcia do polskiego portu celem pobrania ładunku i zabunkrowania paliwa bądź też odwrotnie - mimo ustalenia warunków transakcji z danym nabywcą - rezygnacja z danej transakcji i nie zawinięcie do polskiego portu - innymi słowy dostawca (podmiot pośredniczący i/lub zarejestrowany handlowiec) do ostatniej chwili nie wie czy sprzeda paliwo danemu klientowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00