Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2009, sygn. IPPP1-443-2113/08-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-2113/08-2/PR

opodatkowanie czynności polegającej na zastąpieniu produktów Spółki u sprzedawców detalicznych w przypadku ich przeterminowania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.11.2008r. (data wpływu 28.11.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na zastąpieniu produktów Spółki u sprzedawców detalicznych w przypadku ich przeterminowania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.11.2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na zastąpieniu produktów Spółki u sprzedawców detalicznych w przypadku ich przeterminowania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

C. P. Sp. z o.o. (dalej jako Spółka lub C.) zajmuje się sprzedażą piwa produkowanego na jej zlecenie przez inny podmiot oraz sprzedażą wina. W efekcie, produkty C. są dostarczane przez Spółkę do hurtowni. Zgodnie z przyjętymi procedurami Spółka dąży do ograniczenia do minimum przypadków, w których na szwank narażona zostaje reputacja i dobre imię C.. Sytuacje takie mogłyby zaistnieć w szczególności w przypadku, gdyby sprzedawca produktów C. zdecydował się sprzedać towary pomimo, iż upłynął już termin ich przydatności do spożycia (okoliczność, iż jest to działanie bezprawne sprzedawcy nie zmienia faktu, że niekorzystnie odbija się ono na wizerunku C.).

Zdaniem Spółki najwłaściwszym rozwiązaniem, pozwalającym uniknąć ryzyka oraz uzyskać zamierzone cele, jest takie ustalenie współpracy z określonymi grupami sprzedawców (detalicznych) przy uwzględnieniu zasady, iż Spółka utrzymywać będzie konieczny zakres kontroli nad towarami Spółki również na etapie, gdy towary te są już u sprzedawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00