Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2009, sygn. IBPP2/443-675/09/RSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-675/09/RSz

czy przyjęty przez Gminę sposób odliczenia podatku naliczonego metodą metrażową może być podstawą dokonania korekty

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2009r. (data wpływu 25 sierpnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 listopada 2009r. (data wpływu 12 listopada 2009r.) oraz pismem z dnia 17 listopada 2009r. (data wpływu 18 listopada 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przyjęty przez Gminę sposób odliczenia podatku naliczonego metodą metrażową może być podstawą dokonania korekty - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przyjęty przez Gminę sposób odliczenia podatku naliczonego metodą metrażową może być podstawą dokonania korekty.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 listopada 2009r. (data wpływu 12 listopada 2009r.) oraz pismem z dnia 17 listopada 2009r. (data wpływu 18 listopada 2009r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina (dalej również - Wnioskodawca), w latach 2005 - 2006 realizowała zadania inwestycyjne "B." w C.. Budynek został przekazany do użytkowania w lipcu 2006r. Budynek wykorzystywany jest do wykonywania czynności w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jak i do czynności w związku z którymi takie prawo nie przysługuje. Zgodnie z art. 86 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Gmina ma problem z wyliczeniem podatku naliczonego związanego z budową przedmiotowej inwestycji, gdyż faktury wystawiane były na roboty ogólnobudowlane dotyczące całego budynku. Obecnie wykonawca nie chce podjąć się wydzielenia kosztów inwestycji w stosunku do pomieszczeń związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Gmina w celu prawidłowej realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego chce ustalić wysokość podatku naliczonego związanego ze sprzedażą opodatkowaną metodą metrażową" tj. stosunkiem powierzchni budynku wykorzystywanej do sprzedaży opodatkowanej do całej powierzchni użytkowej budynku. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 345m, a powierzchnia służąca sprzedaży opodatkowanej wynosi 154,10m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00