Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2008, sygn. IPPP2/443-1418/08-4/SAP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1418/08-4/SAP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r., Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.09.2008 r. (data wpływu 22.09.2008 r.), uzupełnione pismem z dnia 10.11.2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  1. w zakresie powstania obowiązku podatkowego VAT z tytułu wydania bonów klientom biorącym udział w Programie Partnerskim - jest nieprawidłowe,
  2. w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz wysokości podstawy opodatkowania - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 22 września 2008 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego VAT z tytułu wydania bonów klientom biorącym udział w Programie Partnerskim, prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz wysokości podstawy opodatkowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest dystrybutorem elektronicznych systemów zabezpieczeń na polskim rynku. W warunkach gospodarki rynkowej, którą cechuje stale rosnąca konkurencja, Spółka chce wprowadzić Program Partnerski jako taktykę marketingową zmierzającą do pozyskania nowych oraz do utrzymania dotychczasowych Klientów. Podstawowym więc założeniem Programu Partnerskiego będzie wpływanie na sprzedaż, ale także budowanie relacji z Kontrahentami i wpływanie na ich lojalność a co za tym idzie wygenerowanie większego zysku. Uczestnictwo w Programie polega na gromadzeniu punktów, których liczba uzależniona jest od kwot, za które dokonywane są zakupy. Punkty będą zapisywane na karcie pamięciowej za pomocą terminala. Za zgromadzenie określonej ilości punktów, Klient otrzyma bon/talon wymienialny na towary lub usługi lub będzie mógł skorzystać z prawa do zakupu nagrody rzeczowej prezentowanej w katalogu nagród po promocyjnej cenie 1 zł netto + VAT. W tym przypadku bon i talon traktowany będzie przez Spółkę jako dowód, który uprawnia osobę, będącą jego posiadaczem, do otrzymania w oznaczonym terminie określonego świadczenia w postaci np. towarów lub usług. Zatem bon nie jest towarem, a jedynie dokumentem, który uprawnia do zakupu towaru lub usługi. Korzyści, które zamierza osiągnąć Spółka wynikające z wdrożenia Programu Partnerskiego:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00