Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2008, sygn. IPPB3/423-1189/08/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1189/08/GJ

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05.08.2008r. (data wpływu 11.08.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na wykonanie projektów graficznych znaków towarowych i opakowań - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11.08.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na wykonanie projektów graficznych znaków towarowych i opakowań.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

    a. Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów spożywczych. Specyfiką branży spożywczej jest duże znaczenie marki (logo, znaku towarowego) oraz opakowań (odróżniających się od innych na rynku) które umożliwiają stosowanie dużych marż na sprzedawanych produktach. W związku z tym, Spółka opracowała (i opracowuje nadal) oznaczenia produktów (marka) w tym wzorów graficznych, wzory opakowań, proces rozwoju marki, prowadzi działania reklamowe i promocyjne. b. Spółka realizuje powyższe cele nie tylko poprzez pracę Zarządu i pracowników Spółki, ale i współpracując z podmiotami zewnętrznymi (agencjami reklamowymi, PR) - Zleceniobiorcy. Jeden z takich Zleceniobiorców na podstawie umowy o dzieło zobowiązał się wykonać następujące dzieła dotyczące oznaczenia słownego wskazanego Zleceniobiorcy przez Spółkę:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00