Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 07.09.2007, sygn. ŁUS-II-2-423/191/07/JB, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-II-2-423/191/07/JB

dotyczy zaliczenia wydatków ponoszonych na zakup artykułów reklamowych takich jak np. latarki, długopisy, smycze, kubki, t-shirty i tym podobnych upominków, niosących informację o firmie i jej produktach, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Pytanie podatnika

Działając na podstawie przepisów art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, ze zm.) Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zaliczenia wydatków ponoszonych na zakup artykułów reklamowych takich jak np. latarki, długopisy, smycze, kubki, t-shirty i tym podobnych upominków, niosących informację o firmie i jej produktach, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)
u z n a j eza prawidłowe stanowisko Spółki przedstawione we wniosku.

Pismem z dnia 12.06.2007r. (data wpływu 15.06.2007r.) Spółka wystąpiła z zapytaniem: czy wydatki poniesione na zakup artykułów reklamowych takich jak np. latarki, długopisy, smycze, kubki, t-shirty i tym podobnych upominków, niosących informację o firmie i jej produktach, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. W przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka ponosi wydatki na nabycie różnych przedmiotów z nadrukowanym na nich logo firmy lub nazwą marki sprzedawanych towarów, które następnie są nieodpłatnie, przy okazji pikników, kiermaszy, targów handlowych, prezentacji, sprzedaży przekazywane:* dystrybutorom produktów Spółki * hurtownikom* odbiorcomPrzekazywanymi produktami są m.in.:1. długopisy z nadrukiem - rozdawane na imprezach handlowych jako zachęta do zakupu towarów Spółki2. latarki z napisem - rozdawane hurtownikom jako gadżet lojalnościowy3. smycze z logo - rozdawane na imprezach handlowych jako zachęta do zakupu towarów Spółki4. kubki z napisem - rozdawane bezpośrednio w firmach będących odbiorcami farb Glori5. t-shirty z nadrukiem - rozdawane hurtownikom jako gadżet lojalnościowy 6. polary z nadrukiem - rozdawane klientom bezpośrednim przy zakupie określonej ilości farby np. hurtownikom7. radyjka z napisem - rozdawane hurtownikom jako gadżet lojalnościowy 8. notesiki z logo - rozdawane bezpośrednio w firmach będących odbiorcami farb Glori9. podkładki pod mysz z napisem - rozdawane bezpośrednio w firmach będących odbiorcami farb Glori Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wydatki ponoszone na nabycie w/w przedmiotów, stanowią koszty uzyskania przychodów. W ocenie Spółki wyżej wymienione i opisane wydatki noszą charakter wydatków na reklamę a nie reprezentację. Działania podejmowane przez podmiot polegają na rozdawaniu opisanych wyżej gadżetów reklamowych niskiej wartości, które niosą informacje o produktach i firmie, zwiększają i utrwalają świadomość marki, zachęcając do nabywania produktów firmy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00