Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 31.05.2007, sygn. 1472/ROP1/423-109/09/RM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-109/09/RM

1. Czy koszty nabycia nagród wręczonych jako nagrody aptekom są kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy koszty nabycia nagród wręczonych przez aptekarzy nabywcom produktów są kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14 a § 4 w związku z art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Spółdzielni w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie

postanawia

uznać stanowisko Spółdzielni za prawidłowe w części w jakiej nie odnosi się do wydatków na nabycie alkoholu.

UZASADNIENIE

Ze stanu faktycznego zawartego we wniosku wynika, że Spółdzielnia jest producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków. Działając na bardzo konkurencyjnym rynku produktów Spółdzielnia musi podejmować szereg działań pro-sprzedażowych, gdyż tylko dzięki nim może realizować założone cele sprzedażowe. Wskazując na otoczenie gospodarcze, w którym przyszło działać Spółdzielni należy wskazać na następując cechy charakterystyczne. Po pierwsze swoboda działań pro sprzedażowych zwłaszcza w zakresie reklamy produktów leczniczych jest w istotny sposób ograniczona przez przepisy prawa farmaceutycznego. Drugi charakterystyczny element to złożona struktura, w której realizowana jest sprzedaż. Spółdzielnia jest producentem produktów leczniczych i kosmetycznych, ale nie posiada własnej sieci sprzedaży. Sprzedaż produktów jest dokonywana do hurtowni, hurtownie sprzedają produkty do aptek, które z kolei sprzedają je klientowi finalnemu. Wskazane szczeble dystrybucji stanowią swoisty system naczyń połączonych: hurtownie chętnie kupują te produkty, które będą kupowane przez apteki. Z kolei apteki chcą kupować te produkty, które są znane, cenione i chętnie kupowane przez klientów. W efekcie Spółdzielnia będąc producentem, a jednocześnie pierwszym ogniwem w strukturze, nie może ograniczać się tylko do sprzedaży produktów do hurtowni. Dla utrzymania maszyny dystrybucyjnej w ruchu musi podejmować działania adresowane do każdego z elementów struktury: hurtowni, apteki i klientów finalnych. Za szczególnie efektywne można uznać następujące typy działań pro sprzedażowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00