Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 11.08.2005, sygn. ZD-G/415-7/05, ZD-G/415-8/05, Urząd Skarbowy w Wolsztynie, sygn. ZD-G/415-7/05, ZD-G/415-8/05

Czy wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U z 2005r., Nr 8, poz. 60, ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wolsztynie postanawia uznać za prawidłowe stanowisko Pana M., zawarte we wniosku z dn. 19 lipca 2005r., w którym podatnik stwierdził, że wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu.

U Z A S A D N I E N I E

W dn. 19 lipca 2005r. do Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego wpłynął wniosek Pana M. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Podatnik stwierdził w swoim piśmie, że jego firma produkuje wyroby alkoholowe, wprowadzając często do obrotu nowy asortyment. Chcąc zapoznać kontrahentów oraz potencjalnych konsumentów z nowymi i będącymi już w ofercie wyrobami firma organizuje akcje promocyjne, polegające na dodawaniu do zakupionej partii towaru pewnej ilości towaru z przeznaczeniem na degustacje. Towar ten jest wydawany na podstawie wydanie zewnętrznego (WZ), które jest potwierdzone podpisem klienta o odbiorze wymienionej partii towaru i nie jest uwzględniany na fakturze. Podatnik przytacza art. 23 ust. 1 pkt 23, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy, w części przekraczającej 0,25% przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Zdaniem Wnioskodawcy degustacje prowadzone w siedzibach, hurtowniach, sklepach kontrahentów noszą znamiona reklamy publicznej, tj. dostępnej dla każdego i trudno jest ustalić, kto z niej personalnie skorzystał, więc nie powinien ograniczać limitem wydanych towarów na degustacje. Podatnik stoi na stanowisku, że potwierdzenie podpisem odbiorcy dokumentu WZ z dopiskiem reklama-degustacje jest wystarczającym dowodem na to, że kontrahent odebrał towar, przeznaczony na degustacje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00