Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 sierpnia 2017 r., sygn. KIO 1589/17

Spór zasadniczo sprowadza się do kwestionowania przez odwołującego prawa zamawiającego do żądania wykazania na etapie składania ofert rodzaju sprzętu, jakim będzie wykonywane zamówienie przez jego identyfikację (nazwę, model, marka, producent) a nie przez powielenie w JEDZ zapisów SIWZ odnoszących się do zdolności technicznej wykonania zamówienia opisujących sprzęt rodzajowo bez możliwości jego identyfikacji. W ocenie Izby Zamawiający w zał. nr 1 do umowy pn. Warunki Techniczne Opisu Przedmiotu Zamówienia wskazał, jakie funkcje musi gwarantować używany sprzęt z powodu okoliczności opisanych powyżej, to jest rodzaju digitalizowanego materiału geodezyjnego i kartograficznego oraz ma prawo oczekiwać w JEDZ jego konkretyzacji przez wskazanie marki, modelu czy producenta, tak aby zamawiający już na etapie składania oferty mógł sprawdzić czy oferowany do wykonania sprzęt spełnia opisane parametry w WT OPZ. W związku z powyższym nie wypełnienie tego obowiązku wobec wezwania od zamawiającego w dniu 26.06.2017 roku stanowiło podstawę odrzucenia oferty odwołującego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie
Przewodnicząca: Renata Tubisz
Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 sierpnia 2017 r. w Warszawie w sprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 lipca 2017 r. przez odwołującego: MGGP S.A. ul. Kaczkowskiego 6, 33-100 Tarnów w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Miasto Poznań Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań

przy udziale przystępującego: wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum: GEOMAR S.A. al. Piastów 30, 71-064 Szczecin i Digital-Center Sp. z o.o. Złotniki ul. Krzemowa 1 62-002 Suchy Las zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka
1. oddala odwołanie 2. kosztami postępowania obciąża MGGP S.A. ul. Kaczkowskiego 6, 33-100 Tarnów i: 3. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15.000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez MGGP S.A. ul. Kaczkowskiego 6, 33-100 Tarnów tytułem wpisu od odwołania

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00