Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 20 października 2014 r., sygn. KIO 2065/14

Zamawiający powinien wezwać do złożenia wyjaśnień w trybie art. 26 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, a jeżeli powyższe okaże się niewystarczające, do uzupełnienia dokumentów, w sposób jednoznaczny określając, jakiego rodzaju wątpliwości budzą złożone w ofercie dokumenty.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anna Packo

Protokolant: Marta Polkowska

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 października 2014 r., w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 6 października 2014 r. przez wykonawcę A. L. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą A. L. "Altrans" Przedsiębiorstwo Usługowo-Transportowe ul. Dobrogojskiego 21/2, 61-692 Poznań w postępowaniu prowadzonym przez Związek Międzygminny "Centrum Zagospodarowania Odpadów - SELEKT" ul. 24 Stycznia 25, 64-020 Czempiń

orzeka:

1. oddala odwołanie,

2. kosztami postępowania obciąża A. L. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą A. L. "Altrans" Przedsiębiorstwo Usługowo-Transportowe i:

2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez A. L. tytułem wpisu od odwołania,

2.2. zasądza od A. L. na rzecz Związku Międzygminnego "Centrum Zagospodarowania Odpadów - SELEKT" kwotę 254 zł 00 gr (słownie: dwieście pięćdziesiąt cztery złote zero groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu dojazdu pełnomocnika.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu.

Uzasadnienie

Zamawiający - Związek Międzygminny "Centrum Zagospodarowania Odpadów - SELEKT" z siedzibą w Czempiniu prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na "odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Stęszew - sektor XVIII" na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), w trybie przetargu nieograniczonego. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 4 lipca 2014 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2014/S 224-885. Wartość zamówienia jest większa niż kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00