Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 sierpnia 2014 r., sygn. KIO 1523/14

Odpowiedzi na pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowią jej integralną część i są wiążące dla stron, jednak w przypadku przetargu nieograniczonego zamawiający dokonując zmiany treści specyfikacji w zakresie, który prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zobowiązany jest dokonać też zmiany ogłoszenia (art. 38 ust. 4a ustawy Pzp). O wadze zmian w ogłoszeniu o zamówieniu w zakresie warunków udziału w postępowaniu świadczy też dyspozycja art. 12a ust. 2 ustawy Pzp, gdzie zostało wskazane, że zmiana ogłoszenia dotycząca warunków udziału w postępowaniu powoduje konieczność przedłużenia terminu składania ofert. Brak w ogłoszeniu o zamówieniu informacji o warunkach udziału w postępowaniu ujawnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia może prowadzić nawet do unieważniania postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Bez ujawnienia w ogłoszeniu o zamówieniu warunków udziału w postępowaniu trudno mówić o jednoznacznych wymogach dla wykonawców postawionych w postępowaniu. Jest to niewątpliwie niezgodne z zasadą przejrzystości postępowania.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Luiza Łamejko

Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 sierpnia 2014 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 25 lipca 2014 r. przez wykonawcę ASPEN RES Sp. z o.o., ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, ul. Żołnierska 18,10-561 Olsztyn przy udziale wykonawcy Vendi Servis Sp. z o.o., ul. Traktorowa 126, 91-204 Łódź zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka:

1. oddala odwołanie,

2. kosztami postępowania obciąża wykonawcę ASPEN RES Sp. z o.o., ul. Bularnia 5, 31-222 Kraków i zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną tytułem wpisu od odwołania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00