Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 sierpnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 927/09

Dokonywanie oceny ofert na podstawie kryteriów nie określonych w siwz jest przesłanką do unieważnienia przez Zamawiającego postępowania, jeżeli naruszenie przepisów ustawy ma wpływ na wynik postępowania i skutkuje wyborem najkorzystniejszej oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy. Postępowanie w takim przypadku może być obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anna Majstrdowicz

Członkowie: Luiza Łamejko

Jolanta Markowska

Protokolant: Jadwiga Ząbek

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 lipca 2009 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez „Inter Serwis - Technika” Sp. z o.o. ul. Marsa 56, 04-242 Warszawa od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa protestu z dnia 18 czerwca 2009 r.

przy udziale

Konsorcjum: Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, Hospital Serwis Sp. z o.o. ul. Ślężna 118 53-11 Wrocław, zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego się

oraz

ISS Facility Services Sp. z o. o. ul. Jordanowska 2A, 04-204 Warszawa zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego.

orzeka:

1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu unieważnienie postępowania.

2. Kosztami postępowania obciąża Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 574 zł 00 gr (słownie: cztery tysiące pięćset siedemdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez „Inter Serwis - Technika” Sp. z o.o. ul. Marsa 56, 04-242 Warszawa;

2) dokonać wpłaty kwoty 8 174 zł 00 gr (słownie: osiem tysięcy sto siedemdziesiąt cztery złote zero groszy) przez Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa na rzecz „Inter -Serwis Technika” Sp. z o.o. ul. Marsa 56, 04-242 Warszawa stanowiącej uzasadnione koszty strony poniesione z tytułu wpisu od odwołania, oraz wynagrodzenia pełnomocnika;

3) dokonać zwrotu kwoty 10 426 zł 00 gr (słownie: dziesięć tysięcy czterysta dwadzieścia sześć złotych zero groszy) z rachunku dochodów własnych Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Inter Serwis Technika Sp. z o.o. ul. Marsa 56, 04-242 Warszawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00