Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 maja 2015 r., sygn. II FSK 3632/13

Przepisy art. 21 ust. 1 pkt 47c u.p.d.o.f. oraz art. 21 ust. 1 pkt 49 u.p.d.o.f. pozostają w relacji lex specialis i lex generalis, i zgodnie z regułą kolizyjną lex specialis derogat legi generali pierwszeństwo zastosowania przypada normie bardziej szczegółowej, czyli art. 21 ust. 1 pkt 49 u.p.d.o.f.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Tomasz Kolanowski, Sędziowie: NSA Antoni Hanusz (sprawozdawca), del. WSA Marek Olejnik, Protokolant Szymon Mackiewicz, po rozpoznaniu w dniu 26 maja 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 24 lipca 2013 r. sygn. akt I SA/Wr 576/13 w sprawie ze skargi G. G. na interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. nr ILPB2/415-959/12-2/WS w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę kasacyjną. c.v.s.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 24 lipca 2013 r., sygn. akt I SA/Wr 576/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu uchylił zaskarżoną przez G. G. interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych. Jak wynika z uzasadnienia wyroku, we wniosku o udzielenie interpretacji skarżący podał, że zgodnie art. 21 ust 1 pkt 47c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, ze zm.; dalej: u.p.d.o.f.) wolne od podatku dochodowego są kwoty uzyskane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje te otrzymały środki na ten cel z budżetu. Następnie wskazał na art. 18 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, ze zm., dalej: u.f.p.), w myśl którego agencją wykonawczą jest państwowa osoba prawna tworzona na podstawie odrębnej ustawy w celu realizacji zadań państwa. Zgodnie zaś z art. 20 u.f.p. agencja wykonawcza prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w tej ustawie i ustawie ją powołującej. Wojskowa Agencja Mieszkaniowa, zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2010 r. Nr 206, poz. 1367 ze zm., dalej "ustawa o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych"), jest państwową osobą prawną podległą Ministrowi Obrony Narodowej, działającą na podstawie ustawy oraz statutu, określonego w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2010 r. w sprawie nadania statutu Wojskowej Agencji Mieszkaniowej (Dz. Nr 108, poz. 705 ze zm.). Wojskowa Agencja Mieszkaniowa, zgodnie z art. 16 ust 2 pkt 3 ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych, wypłaca osobom uprawnionym świadczenia pieniężne, na które otrzymuje dotacje z budżetu państwa, jako zadanie powierzone jej przez Ministra Obrony Narodowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00