Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2012 r., sygn. I OSK 941/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Izabella Kulig - Maciszewska (spr.) sędzia NSA Wojciech Mazur sędzia NSA Małgorzata Borowiec Protokolant Małgorzata Kamińska po rozpoznaniu w dniu 26 lipca 2012 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Burmistrza Miasta i Gminy L. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 stycznia 2012 r. sygn. akt VIII SA/Wa 998/11 w sprawie ze skargi S.Ś. na zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy L. z dnia [...] sierpnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie odwołania z funkcji dyrektora szkoły 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Burmistrza Miasta i Gminy L. za rzecz S. Ś. kwotę 387 ( trzysta osiemdziesiąt siedem ) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 11 stycznia 2012 r., sygn. akt VIII SA/Wa 998/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie - po rozpoznaniu skargi S. Ś. - stwierdził nieważność zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy L. z dnia [...] sierpnia 2011 r. w przedmiocie odwołania ze stanowiska dyrektora szkoły; stwierdził, że zaskarżone zarządzenie nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnienia się wyroku; oraz zasądził od Burmistrza Miasta i Gminy L. na rzecz skarżącego zwrot kosztów postępowania sądowego.

Uzasadniając powyższe rozstrzygnięcie Sąd podał, że w uzasadnieniu zaskarżonego zarządzenia organ wskazał, że w okresie pełnienia funkcji dyrektora, S. Ś. swoimi działaniami dokonał rażących naruszeń obowiązków dyrektora gminnej jednostki organizacyjnej oraz swoich podstawowych obowiązków pracowniczych i wykorzystał piastowane stanowisko dla osiągnięcia korzyści osobistych. Odwołanie dyrektora nastąpiło wobec stwierdzenia wielu uchybień merytorycznych, dyskwalifikujących w ocenie organu tę osobę do dalszego zajmowania tego stanowiska oraz wskutek uprawdopodobnienia przestępstwa niegospodarności dyrektora (bez żadnych wątpliwości), co powoduje natychmiastową konieczność przerwania pełnienia przez niego funkcji. Organ zauważył przy tym, że dyrektor pełni funkcję publiczną, więc samo uprawdopodobnienie zdarzenia dyskwalifikuje go jako funkcjonariusza publicznego. Następnie organ wskazał okoliczności i zdarzenia, o które została oparta powyższa ocena.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00