Porada
Kiedy skorygować rozliczoną w deklaracji sprzedaż, która nie została zrealizowana
Klient wystawił fakturę na sprzedaż opon i zaewidencjonował tę sprzedaż w kasie. Okazało się jednak, że towar i faktura nie zostały odebrane. Sprzedaż nastąpiła w sierpniu. Czy można anulować tę sprzedaż w październiku, czy trzeba cofnąć się do sierpnia?
PROBLEM
RADA
Należy dokonać korekty błędnego rozliczenia, składając korektę deklaracji za sierpień.
UZASADNIENIE
Aby odpowiedzieć na pytanie, należy ustalić, czy sporządzoną fakturę można uznać za wystawioną, a tym samym wprowadzoną do obrotu. Tylko faktury niewprowadzone do obrotu można anulować. Przez wystawienie faktury należy rozumieć sporządzenie jej oraz przekazanie innemu podmiotowi (nabywcy towaru lub usługi), czyli wprowadzenie faktury do obrotu prawnego. Faktura VAT jest zatem dokumentem potwierdzającym przeprowadzenie określonej transakcji sprzedaży towarów lub usług. Natomiast faktura VAT jedynie sporządzona, ale niewprowadzona do obrotu prawnego, nie jest fakturą wystawioną w rozumieniu przepisów ustawy o VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right