Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-06-16

Jak kompletować i przekazywać do ZUS wnioski o ustalenie kapitału początkowego?

Płatnicy składek nadal otrzymują z ZUS wezwania o nadesłanie skompletowanej dokumentacji w celu ustalenia kapitału początkowego dla osób, za które przekazują imienne raporty miesięczne. Takiego obowiązku nie mają zleceniodawcy, osoby fizyczne, które nie wypłacają świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, oraz płatnicy składek opłacający składki za siebie i osoby współpracujące.

Na temat kompletowania wniosków o ustalenie kapitału początkowego i ich przekazywania do ZUS rozmawiamy z Panią Dorotą Dzięcioł zatrudnioną w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie na samodzielnym stanowisku starszego inspektora ds. kadrowych (II miejsce w Konkursie Kadrowy Roku 2004).
Jak Pani sobie radziła i radzi ze skompletowaniem dokumentów potrzebnych do ustalenia kapitału początkowego, tzn. czy zobowiązuje Pani pracowników do ich dostarczenia?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00