Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-03-01

Jak PIP kontroluje regulaminy pracy?

Regulamin pracy jest podstawowym zakładowym źródłem prawa pracy. Ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz określa prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Zachowanie prawidłowych procedur przy jego uchwalaniu oraz zgodna z przepisami prawa pracy treść podlegają kontroli inspektora pracy.

Znajomość sposobu i zakresu kontroli regulaminu pracy przez inspektora pracy pozwala pracodawcom uniknąć niepotrzebnych kłopotów oraz nie naraża ich na dodatkowe koszty.
Tworzenie regulaminu
Inspektor pracy kontrolując w zakładzie kwestie związane z regulaminem pracy sprawdza przede wszystkim, czy pracodawca utworzył taki regulamin, jeżeli dotyczy go ten obowiązek. Regulamin pracy tworzą bowiem pracodawcy zatrudniający 20 i więcej pracowników. Do tej liczby zatrudnionych wlicza się również osoby korzystające z urlopów wychowawczych, macierzyńskich oraz pobierające zasiłki chorobowe. Nie ma przy tym znaczenia, czy pracodawca zatrudnia 20 pracowników w pełnym czy niepełnym wymiarze czasu pracy, ponieważ obowiązek tworzenia regulaminu nie odnosi się do podanej liczby pracowników w przeliczeniu na pełne etaty. Pod uwagę należy wziąć wszystkich pracowników bez względu na wymiar ich czasu pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00