Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-12-15

Jakich błędów unikać przy wypełnianiu świadectwa pracy

W świadectwie pracy pracodawca nie może wykazywać dowolnych informacji związanych z przebiegiem bądź ustaniem zatrudnienia pracownika, a jedynie te, które, zgodnie z przepisami regulującymi szczegółową treść świadectwa pracy, powinny być zamieszczone w tym dokumencie. Świadectwo pracy jest bowiem informacją dla kolejnego pracodawcy, niezbędną do ustalenia uprawnień pracownika w nowym zakładzie pracy.

Świadectwo pracy powinno być wypełnione zgodnie z obowiązującym wzorem i instrukcją jego wypełniania, określonymi w rozporządzeniu z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu jego wydawania i wypełniania. Nie jest to zatem dokument, w którym pracodawca może dokonywać dowolnych zapisów, a jedynie te wynikające ściśle z obowiązujących przepisów.

Błąd 1. Przyczyna ustania stosunku pracy

W świadectwie pracy (ust. 3 świadectwa) przewidziano konieczność wskazania przyczyny ustania stosunku pracy w jednej z trzech rubryk obejmujących w:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00