Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2004-04-20

Zakup i sprzedaż magazynu niezaliczonego do środków trwałych - skutki księgowe i podatkowe

Aktywa obrotowe: Do celów podatku dochodowego wartość budynku używanego krócej niż rok będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów w miesiącu przekazania go do używania. Księgowo wartość budynku można zaliczyć do bieżących kosztów operacyjnych lub kosztów rozliczanych w czasie.
Spółka z o.o. zakupiła w lutym 2004 r. magazyn, który według przewidywań zarządu będzie przez okres 7 miesięcy wykorzystywany do składowania materiałów do produkcji, a następnie sprzedany lub nadal użytkowany przez spółkę. Jak należy w księgach rachunkowych ująć nabycie magazynu oraz jego wykorzystywanie na potrzeby spółki?
Przez środki trwałe rozumie się rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki (art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy o rachunkowości). Natomiast do rzeczowych aktywów obrotowych zalicza się materiały nabyte w celu zużycia na własne potrzeby, wytworzone lub przetworzone przez jednostkę produkty gotowe (wyroby i usługi) zdatne do sprzedaży lub w toku produkcji, półprodukty oraz towary nabyte w celu odsprzedaży w stanie nieprzetworzonym. Powstają wątpliwości, czy nabyty budynek powinien być zakwalifikowany do środków trwałych czy do rzeczowych aktywów obrotowych. Powstaje również pytanie, czy wartość budynku można zaliczyć w całości do kosztów okresu, w którym zastał poniesiony wydatek na jego nabycie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00