Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zwrot towaru sprzedawcy

W jaki sposób należy udokumentować zwrot towaru przez nabywcę lub wymianę zwróconego towaru na nowy? Czy dla sposobu dokumentowania tego zwrotu ma znaczenie to, że dokonywany jest on w ramach gwarancji, czy też nie?
Podstawowym obowiązkiem podatnika VAT jest prawidłowe ustalenie kwoty obrotu. Zasady jego korygowania wymagają odpowiedniego udokumentowania według art. 15 ust. 2 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Zgodnie z tym przepisem obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, upustów, uznanych reklamacji i skont) oraz o wartość zwróconych towarów i zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00