Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Obowiązki podatnika instalującego kasę rejestrującą

W maju lub w czerwcu br. przekroczę wysokość obrotu określoną w art. 29 ustawy o VAT w kwocie 20 000 zł. Będę zatem obowiązany do rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu z zastosowaniem kas rejestrujących. Jakie formalności powinienem załatwić, aby nie utracić prawa do ulgi z tytułu zakupu tych kas?
Zainstalowanie kas rejestrujących w określonym w przepisach terminie - chociaż jest jednym z podstawowych warunków do spełnienia - nie daje jeszcze podatnikom VAT prawa do skorzystania z ulgi z tytułu zakupu tych kas. Obowiązek zainstalowania kas rejestrujących, określony w art. 29 ust. 1 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, dotyczy podatników sprzedających towary i świadczących usługi, w tym również w zakresie handlu i gastronomii, na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych. Podatnicy obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego z zastosowaniem kas rejestrujących są uprawnieni do odliczenia (lub zwrotu) częściowej kwoty poniesionych wydatków na zakup tych kas. Jest to kwota w wysokości 50 proc. ceny zakupu (bez VAT), ale nie więcej niż 2500 zł za każdą z zainstalowanych kas. Przedstawione tu uregulowania nie mają zastosowania do taksówkarzy, których obowiązują odmienne zasady, określone w odrębnych przepisach.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00