Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Likwidacja uszkodzonego środka trwałego

W naszej firmie uszkodzeniu uległ serwer o wartości 25 000 zł, który był użytkowany od dwóch lat. Czy istnieją jakieś przepisy, które uzależniają możliwość likwidacji środka trwałego od okresu jego amortyzacji lub wartości?
Stosownie do art. 16h ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) odpisów amortyzacyjnych dokonuje się, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia środka trwałego do ewidencji, do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór. Postawienie w stan likwidacji oznacza, iż środek trwały przestaje być amortyzowany od następnego miesiąca po miesiącu, w którym postawiono go w stan likwidacji. Przyczyny likwidacji nie są określone w ustawie podatkowej, należy więc przyjąć każdą okoliczność przesądzającą o likwidacji środka. W praktyce chodzi najczęściej o uszkodzenia techniczne, które powodują niesprawność środka trwałego, a których naprawa dla podatnika okazuje się nieopłacalna. Przepisy podatkowe nie wprowadzają tu określonych limitów wartościowych czy czasowych, których spełnienie uprawnia do postawienia środka w stan likwidacji.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00