Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-10-11

W uchwale dotacyjnej trzeba sprecyzować kryteria, jakie brane są pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków

W projekcie uchwały dotyczącej zasad przyznawania dotacji na remont zabytków wójt ujął zapis, który przewiduje różne warunki przy rozpatrywaniu wniosku dotacyjnego. Pozostawił jednak otwarty katalog tych elementów, bo w ten sposób zamierza osiągnąć elastyczność w wyborze najlepszej oferty. Czy jest to prawnie dopuszczalne?

Proponowane w pytaniu rozwiązanie legislacyjne jest wadliwe. Rada gminy nie może pozostawić otwartego katalogu czynników, mogłoby to bowiem wpłynąć na dowolność przy ocenie wniosków.

Podstawy udzielania

Z kontekstu pytania można wnioskować, że chodzi o dotacje udzielane na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (dalej: u.o.z.o.z.). W art. 81 u.o.z.o.z. postanowiono, że „w trybie określonym odrębnymi przepisami dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków może być udzielona przez organ stanowiący gminy, powiatu lub samorządu województwa, na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale”. Dalej dodano, że dotacja „może być udzielona w wysokości do 100 proc. nakładów koniecznych na wykonanie przez wnioskodawcę prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00