Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-04-26

Dodatkowe informacje lepiej pokażą rynek zamówień

Niewielka liczba ogłoszeń o wykonaniu umowy wskazuje, że nie wszyscy zamawiający wypełniają nowy obowiązek. Urząd Zamówień Publicznych podkreśla jego znaczenie i zapowiada kontrole

Polskie przepisy dotychczas skupiały się na kwestii samych przetargów, tracąc z pola zainteresowania etap realizacji zamówienia. Przy dużych i głośnych medialnie inwestycjach czasem dowiadywaliśmy się o problemach z wykonaniem kontraktu czy poślizgach czasowych. Brakowało jednak kompleksowych danych. Teraz każdy ma mieć do nich dostęp. Zgodnie z art. 448 obowiązującej od początku 2021 r. ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) zamawiający po realizacji kontraktu musi opublikować specjalne ogłoszenie i zamieścić w nim informacje m.in. o tym, czy umowa została należycie wykonana, czy była aneksowana oraz czy wykonawca zmieścił się w ustalonym terminie. To kopalnia informacji, która w dłuższej perspektywie da pełniejszy obraz rynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00