Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.465.2023.2.AW

Dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na inwestycję.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 30 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na inwestycję pn. „(...)”, wpłynął 30 listopada 2023 r. Przedmiotowy wniosek uzupełnili Państwo pismem z dnia 19 stycznia 2024 r. (data wpływu: 19 stycznia 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego (ostatecznie uzupełniony pismem z 19 stycznia 2024 r.)

Gmina (...) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od roku (...). W strukturze organizacyjnej Gminy znajduje się obecnie 5 jednostek organizacyjnych, podlegających wspólnemu rozliczeniu z tytułu podatku VAT (zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego – t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 280), w tym Urząd Gminy, za pośrednictwem, m.in. których Gmina dokonuje czynności opodatkowanych i zwolnionych z VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Zgodnie z umową Nr (...) z dnia (…) r. Gmina (...) otrzymała dofinansowanie z Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020/Przedsięwzięcie nr 4 Infrastruktura Aktywnego Wypoczynku-Turystyka, Rekreacja na zadanie pod nazwą „(...)”.

W wyniku tego dofinansowania zostaną osiągnięte następujące cele:

- rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej na terenie Gminy (...) poprzez zagospodarowanie terenu przy ul. (...),

- Wykonanie zadania przyczyni się do podniesienia atrakcyjności turystyczno – rekreacyjnej obszaru, który służyć będzie mieszkańcom Gminy (...).

Opis zadania „(...)”:

Zadanie polega na budowie obiektów małej architektury w miejscu publicznym w ramach zagospodarowanie terenu przy ul. (...) w (...). Zakres robót budowlanych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje:

- utwardzenie terenu pod altanę,

- budowę obiektów małej architektury składających się z ławek, stołu, koszy na śmieci, stojaka na rowery oraz drewnianej altany parkowej i mebli do altany.

Celem operacji jest zagospodarowanie przestrzeni poprzez podniesienie atrakcyjności oraz stworzenie miejsca służącego rekreacji i będzie to obiekt ogólnie dostępny dla mieszkańców Gminy (...) i korzystać z niej mieszkańcy będą nieodpłatnie.

Zadanie inwestycyjne będzie realizowane z budżetu Gminy (...). Faktury dokumentujące poniesione przez Gminę wydatki w związku z realizacją ww. operacji wystawiane będą na Gminę (...). Majątek powstały w ramach realizacji niniejszego projektu będzie własnością Gminy (...). Realizując projekt Gmina nie działa w charakterze podatnika VAT, lecz wykonuje zadania własne wynikające z przepisów Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym tj. zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w sprawach edukacji publicznej i utrzymania gminnych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

W myśl art. 15 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towaru i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570) - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa dla realizacji, których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku wskazali Państwo:

Nabyte towary nie będą przez podatnika wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zgodnie z art. 7 pkt 8 i 15 Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) do zadań własnych Gminy należy między innymi zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: m.in.: edukacji publicznej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, kulturę fizyczną i turystykę (w tym tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe).

Nabyte usługi nie będą przez podatnika wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zgodnie z art. 7 pkt 8 i 15 Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) do zadań własnych Gminy należy między innymi zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują usługi m.in. związane z: edukacją publiczną, utrzymaniem gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, kulturą fizyczną i turystyką (w tym tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe).

Efekty wskazanego we wniosku zadania inwestycyjnego pn. „(...)” czyli zakupione i zamontowane obiekty małej architektury będą wykorzystywane głównie przez mieszkańców Gminy (...) do aktywnego wypoczynku i rekreacji. Wytworzona infrastruktura będzie własnością Gminy (...). Wytworzona infrastruktura pod nazwą „(...)” nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r., poz. 1570, ze zm.).

Pytanie

Czy Gmina, w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego, będzie miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę naliczonego w związku z nabywaniem towarów i usług na potrzeby realizacji projektu pn. „(...)”?

Państwa stanowisko w sprawie

Gminie (...) nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków, związanych z zagospodarowaniem terenu przy ul. (...), ponieważ nabyte towary i usługi nie będą przez podatnika wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 7 pkt 8 i 15 Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) do zadań własnych Gminy należy między innymi zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: m.in.: edukacji publicznej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, kulturę fizyczną i turystykę (w tym tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe).

Zakupione i zamontowane obiekty małej architektury będą wykorzystywane głównie przez mieszkańców Gminy (...) do aktywnego wypoczynku i rekreacji. Wytworzona infrastruktura będzie własnością Gminy (...).

Zadanie nie będzie generowało przychodu, altana wraz z wyposażeniem nie będą służyły sprzedaży opodatkowanej. Towary i usługi nabywane w celu realizacji operacji będą służyły tylko czynnościom niepodlegającym ustawie o podatku od towarów i usług, więc nie będą spełnione przesłanki - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny podatnik VAT oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek zostaje naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Przedstawiona powyżej sytuacja, co do zasady wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Państwo przedstawili we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1570; ze zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 cyt. ustawy,

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy,

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak wynika z art. 15 ust. 2 ustawy,

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy,

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40),

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 i 15 tej ustawy,

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1)edukacji publicznej, (…)

2)utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Otrzymali Państwo dofinansowanie z Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020/Przedsięwzięcie nr 4 Infrastruktura Aktywnego Wypoczynku - Turystyka, Rekreacja na zadanie poda nazwą „(...)”.

Zadanie polega na budowie obiektów małej architektury w miejscu publicznym w ramach zagospodarowanie terenu przy ul. (...) w (...). Zakres robót budowlanych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje:

- utwardzenie terenu pod altanę,

- budowę obiektów małej architektury składających się z ławek, stołu, koszy na śmieci, stojaka na rowery oraz drewnianej altany parkowej i mebli do altany.

Celem operacji jest zagospodarowanie przestrzeni poprzez podniesienie atrakcyjności oraz stworzenie miejsca służącego rekreacji i będzie to obiekt ogólnie dostępny dla mieszkańców Gminy (...) i korzystać z niej mieszkańcy będą nieodpłatnie.

Faktury dokumentujące poniesione przez Państwa wydatki w związku z realizacją ww. operacji wystawiane będą na Gminę (...).

Projekt będą Państwo wykonywali w ramach działań własnych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w sprawach edukacji publicznej i utrzymania gminnych obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

Nabyte towary i usługi nie będą przez Państwa wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Wytworzona infrastruktura również nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

Efekty wskazanego we wniosku zadania inwestycyjnego pn. „(...)” czyli zakupione i zamontowane obiekty małej architektury będą wykorzystywane głównie przez mieszkańców Gminy (...) do aktywnego wypoczynku i rekreacji.

W wyniku tego dofinansowania zostaną osiągnięte następujące cele:

- rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej na terenie Gminy (...) poprzez zagospodarowanie terenu przy ul. (...),

- Wykonanie zadania przyczyni się do podniesienia atrakcyjności turystyczno – rekreacyjnej obszaru, który służyć będzie mieszkańcom Gminy (...).

Przy tak przedstawionym opisie zdarzenia przyszłego Państwa wątpliwości dotyczą tego czy będą Państwo mieli prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę naliczonego w związku z nabywaniem towarów i usług na potrzeby realizacji projektu pn. „(...)”.

Odnosząc się zatem do powyższego, powtórzyć należy, że zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności generujących podatek należny.

W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi.

Obiekt który powstanie w wyniku realizacji projektu będzie ogólnie dostępny dla mieszkańców Gminy, a korzystanie z niego będzie nieodpłatnie. W związku z powyższym, stwierdzić należy, że Gmina z tytułu realizacji tego zadania nie jest podatnikiem podatku VAT prowadzącym działalność gospodarczą, gdyż projekt nie będzie służył do wykonywania czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Ponadto w związku z realizacją projektu nie wystąpi związek pomiędzy ponoszonymi wydatkami a czynnościami opodatkowanymi. Jak wskazali Państwo w uzupełnieniu, nabyte towary i usługi w ramach realizacji ww. projektu nie będą związane z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Ponadto z wniosku wynika, że zadanie na realizację którego otrzymali Państwo dofinansowanie wpisuje się w zadania własne Gminy, do których – zgodnie z podaną informacją - należy między innymi zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, w szczególności m.in. w zakresie: edukacji publicznej, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, kulturę fizyczną i turystykę (w tym tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe). Efekty wskazanego we wniosku zadania inwestycyjnego czyli zakupione i zamontowane obiekty małej architektury będą wykorzystywane głównie przez mieszkańców Gminy do aktywnego wypoczynku i rekreacji. Wytworzona infrastruktura nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem w opisanym przypadku, nie będą spełnione ani warunki podmiotowe (Gmina nie działa przy realizacji projektu w tym zakresie jako podatnik), ani przedmiotowe (poniesione nakłady nie są związane z działalnością opodatkowaną) - uprawniające do odliczenia podatku VAT wynikające z otrzymanych przez Gminę faktur w związku z realizacja ww. projektu.

W konsekwencji należy zgodzić się z Państwa stanowiskiem, w którym twierdzą Państwo, że nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków, związanych z zagospodarowaniem terenu przy ul. (...).

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia (...) r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ; ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

 - Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), ul. (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; ze zm., dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia (...) r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00