Porada
Jak powinna wyglądać informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy
Jak powinna wyglądać informacja dotycząca warunków zatrudnienia dla pracownika zatrudnionego w równoważnym systemie czasu pracy w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym, zatrudnionego na 1/4 etatu? Proszę w szczególności o podanie jak napisać dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy.
Odnośnie czasu pracy najlepiej zawrzeć zapis opisowy odwołujący się do maksymalnego możliwego wydłużenia dobowego oraz średniej ilości godzin na tydzień.
Pracodawca jest obowiązany do informowania pracowników o warunkach zatrudnienia wskazanych w art. 29 § 3 Kodeksu pracy. Informację taką otrzymuje każdy pracownik.
W poszczególnych punktach pracodawca informuje o tych warunkach zatrudnienia, które dotyczą pracownika. Nie przekazujemy np. informacji o dodatkowych przerwach dla osób niepełnosprawnych osobom, które niepełnosprawne nie są. Podobnie nie informujemy pracownika zatrudnionego na stanowisku np. ze stałym rozkładem czasu pracy o przechodzeniu na inną zmianę, gdyż nie obejmują go siłą rzeczy te zasady, a jedynie wprowadzałoby to pewne nieporozumienia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right