Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDWL.4011.98.2023.2.DK

Skutki podatkowe kupna i sprzedaży walut wirtualnych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 listopada 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 12 listopada 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych kupna i sprzedaży walut wirtualnych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 grudnia 2023 r. (wpływ 3 grudnia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Zauważył Pan możliwość osiągnięcia zysku na arbitrażu na rynku kryptowalut.

W punktach poniżej opisuje Pan dokładnie swoje zamiary:

1.Kupno na polskiej giełdzie (…) za kwotę przykładowo xx PLN, przy kursie xx PLN/BTC co da Panu dokładnie xxx BTC.

2.Sprzedaż niemal w tym samym momencie przy kursie xx PLN/BTC równowartości xxx BTC za dokładnie xx PLN. Sprzedaż zostanie wykonana w bitomacie (urządzeniu które pozwala wybrać gotówkę PLN wpłacając kryptowaluty). Fizyczną wypłatę z bitomatu zrealizuje Pan w ciągu kilku dni.

3.Wypłaconą gotówkę wpłaci Pan we wpłatomacie (…) na swoje konto bankowe.

4.Wpłaconą do banku gotówkę przeleje Pan na giełdę kryptowalut w oczekiwaniu na okazję do powtórzenia procesu od puntu 1. Po jednym takim cyklu Pański zysk będzie polegał na zgromadzeniu xxx BTC, przy całkowitym braku zysku w PLN.

Ma Pan zamiar powtarzać ten schemat działania do zgromadzenia znacznych środków w BTC i na samym końcu sprzedać zgromadzony zysk na giełdzie kryptowalut płacąc od tego podatek 19%.

Co do dokumentowania całego procesu: giełda kryptowalut udostępnia potwierdzenia imienne zakupów które będzie Pan gromadził (ma wdrożone procedury a i b), natomiast bitomaty nie dają możliwości imiennego potwierdzenia transakcji. Planuje Pan w tym przypadku ewidencję prowadzić opierając się o anonimowe potwierdzenia wypłat, oraz zrzuty ekranu przy dokonywaniu transakcji na anonimowe konto użytkownika firmy administrującej bitomaty (takie konto jest generowane przy wpłacaniu BTC i mając prywatny kod którego będzie Pan posiadaczem będzie Pan miał dostęp do historii swoich wypłat). Samo wpłacanie gotówki do (…) udokumentowane będzie dobrze (na potwierdzeniach wpłat we wpłatomacie będzie widniał Pan jako nadawca).

Z perspektywy banku proces będzie wyglądał dość podejrzanie – rocznie szacuje Pan, że wpłaty gotówki mogą przekraczać nawet xxx PLN, co niemal na pewno będzie skutkowało kontrolą. Zaznacza Pan, że rozpocznie wyżej opisane działania dopiero i jedynie gdy dostanie Pan pozytywną odpowiedź na oba pytania.

W odpowiedzi na wezwanie wskazał Pan poniższe informacje.

a)Czy kryptowaluta, o której mowa we wniosku spełnia definicję waluty wirtualnej zawartej w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124; ze zm.)?

Odp. Tak, kryptowaluta o której Pan wspomina we wniosku spełnia definicję waluty wirtualnej, jako uzupełnienie może Pan podać, że chodzi Panu o najpopularniejszą kryptowalutę – Bitcoin i tylko o nią.

b)Czy jest Pan lub będzie podmiotem, prowadzącym działalność, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, tj. podmiotem prowadzącym:

działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie:

a) wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi i środkami płatniczymi,

b) wymiany pomiędzy walutami wirtualnymi,

c) pośrednictwa w wymianie, o której mowa w lit. a lub b,

d) prowadzenia rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 17 lit. e.

Odp. Nie, nie prowadzi Pan i nie będzie prowadził działalności gospodarczej o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

c)Czy będzie Pan dokonywać operacji tylko poprzez polskie giełdy, czy również inne (jakie)?

Odp. Tak, giełdy które będzie Pan używał będą jedynie polskie. Dla uszczegółowienia, będzie Pan korzystał do zakupu waluty wirtualnej z giełdy (…), natomiast do sprzedaży będzie Pan używał urządzeń firmy (…) (firma również polska).

d)Czy posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.)?

Odp. Tak, posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Pytania (pytanie pierwsze zostało ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

1.Czy wykonując czynności opisane od punktu 1 do 4 we wcześniej wskazanym wniosku (dopuszcza Pan kilkukrotne ponawianie tych działań, jednak za każdym razem wszystkie czynności opisane w wymienionych punktach będą wykonane) będzie Pan mógł połączyć fakt sprzedaży waluty wirtualnej za gotówkę z kupnem waluty wirtualnej już w obrocie bankowym w kontekście prawa podatkowego, tj. czy w zeznaniu rocznym fakty sprzedaży i kupna mimo zupełnie odmiennych form (opisanych przez Pana) mogą być rozliczane wspólnie?

2.Czy opisany sposób dokumentowania całego procesu będzie wystarczający dla Urzędu Skarbowego w razie kontroli?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena Pan stanowiska w zakresie pytania oznaczonego nr 1. Natomiast pytanie oznaczone we wniosku nr 2 podlega odrębnemu rozstrzygnięciu.

Pana stanowisko w sprawie (niniejsze stanowisko dot. pierwszego pytania wynika z uzupełnienia wniosku)

Tak, będzie Pan mógł w jednym zeznaniu rocznym łączyć transakcje kupna waluty wirtualnej na giełdzie kryptowalut z transakcjami sprzedaży w tzn. bitomatach. Uszczegóławiając, chce Pan zsumować wszystkie transakcje kupna na giełdzie kryptowalut i otrzymaną kwotę interpretować jako koszty, natomiast przychód w tym samym rozliczeniu będzie stanowić suma wypłat gotówki w tzn bitomatach.

Tutaj chciałby Pan dodać komentarz, który ma Pan nadzieję że pomoże w zrozumieniu pana motywacji i wątpliwości. W pełni rozumie Pan fakt, że sposób gromadzenia walut wirtualnych nie jest regulowany przepisami prawa podatkowego i nie wnosi Pan o interpretację w tym zakresie. Pana wątpliwości i obawy budzi jedynie fakt, że cała procedura przez Pana opisana ma etap obrotu pozabankowego tj. wypłata gotówki za walutę wirtualną, a po tym etapie następuje powrót znowu do systemu bankowego przez wpłatę tej gotówki. Niestety wykonując działania które obejmują wyjście do gotówki traci Pan możliwość niepodważalnego udowodnienia, że środki wpłacane do systemu bankowego to dokładnie te same środki wypłacone w tzn bitomatach. Gdyby Pana działania nie wychodziły poza system bankowy oraz elektroniczny giełdy kryptowalut nie miałby Pan żadnych wątpliwości i łączył transakcje kupna i sprzedaży waluty wirtualnej ponieważ w łatwy sposób mógłby Pan udowodnić ciągłość przelewów środków nawet korzystając z kilku różnych giełd i kilku różnych banków.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku w zakresie skutków podatkowych kupna i sprzedaży walut wirtualnych (pyt. nr 1) jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy.

Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 9 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 23o, art. 23u, art. 24-24b, art. 24c, art. 24e, art. 30ca, art. 30da oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Z ww. przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w ww. ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie natomiast do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Konstrukcja podatku dochodowego od osób fizycznych zakłada zróżnicowanie sposobu opodatkowania poszczególnych rodzajów dochodów (przychodów) osób fizycznych na podstawie systemu przyporządkowywania ich do odpowiedniego źródła przychodów.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 omawianej ustawy odrębnymi źródłami przychodów są:

kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

Katalog przychodów zaliczanych do źródła kapitały pieniężne zawiera art. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy:

Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej.

Stosownie do art. 17 ust. 1f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną.

Przepis art. 17 ust. 1g ww. ustawy stanowi, że:

Przepis ust. 1 pkt 11 stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

W myśl art. 5a pkt 33a omawianej ustawy:

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej – oznacza to walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;

Pojęcie „waluta wirtualna” zostało zdefiniowane w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej - rozumie się przez to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:

a)prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,

b)międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,

c)pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,

d)instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,

e)wekslem lub czekiem

– oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.

W świetle przytoczonych przepisów przychody z odpłatnego zbycia walut wirtualnych stanowią przychód z kapitałów pieniężnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do przychodów zalicza się przychody ze sprzedaży walut wirtualnych na giełdzie, w kantorze oraz na wolnym rynku, czyli z wymiany waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy. Przychód ten powstaje w dacie wymiany waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy.

Zgodnie z art. 22 ust. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej stanowią udokumentowane wydatki bezpośrednio poniesione na nabycie waluty wirtualnej oraz koszty związane ze zbyciem waluty wirtualnej, w tym udokumentowane wydatki poniesione na rzecz podmiotów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

W myśl art. 22 ust. 15 ww. ustawy:

Koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione, z zastrzeżeniem ust. 16.

Art. 22 ust. 16 cyt. ustawy:

Nadwyżka kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 14, nad przychodami z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uzyskanymi w roku podatkowym powiększa koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej poniesione w następnym roku podatkowym.

Jednocześnie w myśl art. 23 ust. 1 pkt 38d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów poniesionych wydatków związanych z zamianą waluty wirtualnej na inną walutę wirtualną.

Zatem, koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, tj.:

-udokumentowane wydatki bezpośrednio poniesione na nabycie waluty wirtualnej oraz

-koszty związane ze zbyciem waluty wirtualnej,

podlegają rozliczeniu dla celów podatkowych w szczególnym trybie. Co do zasady są potrącane w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione. Jeśli jednak w danym roku podatkowych ich wartość przekracza wartość uzyskanych przez podatnika przychodów z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej – nadwyżka kosztów nad przychodami nie jest stratą podatkową, ale jest przenoszona do rozliczenia jako koszty uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej w następnym roku podatkowym.

W myśl art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Zgodnie z art. 30b ust. 1b ww. ustawy:

Dochodem z odpłatnego zbycia walut wirtualnych jest osiągnięta w roku podatkowym różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 14-16.

Artykuł 30b ust. 5d ww. ustawy stanowi, że:

Dochodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w ust. 1 oraz w art. 27 lub art. 30c.

Stosownie do art. 30b ust. 6 pkt 2 powołanej ustawy:

Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, wykazać dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia walut wirtualnych i obliczyć należny podatek dochodowy.

W myśl art. 30b ust. 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

W zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1, podatnik wykazuje koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 14-16, także wtedy, gdy w roku podatkowym nie uzyskał przychodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz cytowane wyżej przepisy prawa podatkowego, przychód z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej powstaje w chwili wymiany waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy (walutę tradycyjną), towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną. Nadwyżka przychodów z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej uzyskanych w roku podatkowym nad kosztami uzyskania przychodów spowoduje powstanie dochodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wszystkie uzyskane w danym roku podatkowym przychody z tytułu zbycia walut wirtualnych sumuje się i wykazuje w zeznaniu rocznym. Analogicznie postępuje się z kosztami uzyskania przychodów. Wszystkie poniesione w danym roku podatkowym koszty uzyskania przychodów sumuje się i wykazuje w łącznej kwocie w odpowiedniej pozycji zeznania rocznego.

Przychody, koszty uzyskania przychodów oraz ewentualny dochód z tytułu transakcji kupna i sprzedaży walut wirtualnych powinien Pan wykazać w zeznaniu rocznym PIT-38 oraz obliczyć należny podatek dochodowy. W sytuacji, gdy w danym roku podatkowym dochód nie powstanie, nie wystąpi również podatek do zapłaty. Jednakże nawet jeżeli w danym roku podatkowym nie powstał dochód z tytułu walut wirtualnych, należy złożyć zeznanie roczne i wykazać przychody i/lub koszty uzyskania przychodu. Wszystkie koszty jakie podatnik poniesie w danym roku podatkowym, będzie obowiązany wykazać w zeznaniu rocznym, niezależnie od tego, czy w tym samym roku uzyska przychód, czy też nie.

W związku z powyższym Pana stanowisko odnośnie sposobu rozliczenia (wykazania w zeznaniu rocznym) transakcji zakupu i sprzedaży walut wirtualnych należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie podkreślam, że przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest kwestia sposobu (technicznych aspektów) zakupu i sprzedaży walut wirtualnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00