Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 08-05-2024
Artykuł aktualny na dzień 08-05-2024
Data publikacji: 2023-09-20

Podwyższanie kwalifikacji zawodowych pracowników – procedura postępowania

Podnoszeniem kwalifikacji zawodowych jest zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy oraz umiejętności przez pracownika z inicjatywy albo za zgodą pracodawcy. Związane z tym szczegółowe zasady i uprawnienia pracownika strony ustalają w umowie szkoleniowej, która musi uwzględniać jego prawa w tym zakresie przewidziane w Kodeksie pracy. Poniżej przedstawiamy – krok po kroku – procedurę postępowania pracodawcy w przypadku podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracownika.

Krok 1. Ustal, czy pracownik zamierza podnosić kwalifikacje zawodowe 

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych może wynikać z inicjatywy pracodawcy, który zaproponuje pracownikowi udział w określonym przez niego rodzaju szkolenia. Możliwe jest także, że to pracownik złoży pracodawcy wniosek o wysłanie go na konkretne szkolenie.

Powinno ono być związane z aktualnie świadczoną pracą lub zadaniami, jakie pracownik będzie mógł wykonywać w przyszłości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00