Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.207.2023.2.AW

Możliwość opodatkowania przychodów z działalności (działalność poprodukcyjna) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 maja 2023 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 59.12.11.0, 59.12.16.0 oraz 59.12.13.0. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 16 czerwca 2023 r., sprostowanym dwoma pismami z dnia 11 lipca 2023 r. (daty wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pani działalność gospodarczą opodatkowaną uproszczoną formą opodatkowania – ryczałtem. W ramach swojej pracy zajmuje się Pani montażem wideo (przetwarzanie źródłowych materiałów, połączenie co najmniej dwóch kadrów nagrań w celu stworzenia wideo), w tym tworzeniem oddzielnych elementów graficznych i animacyjnych do filmów, obróbką ich części wizualnej (m.in. przeprowadza Pani ich korekcję kolorystyczną).

Uzupełnienie

Jest Pani osobą fizyczną, posiada Pani nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju (zgodnie z art. 3 ust. 1 i art. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) oraz prowadzi Pani działalność gospodarczą w ramach JDG w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej przez złożenie oświadczenia Naczelnikowi Urzędu Skarbowego (...) według miejsca zamieszkania. Pani działalność została zarejestrowana w dniu (...) 2022 r. Z najnowszymi zmianami o wpis do „CEDG” na bieżąco świadczy Pani usługi sklasyfikowane pod kodem 59.12.Z – działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi.

Współpracuje Pani ze Zleceniodawcą (klientem) na zasadach umowy B2B. Jako Wykonawca jest Pani zobowiązana wykonywać zlecone czynności osobiście. Usługi świadczy Pani w ramach opisanych poniżej usług. Jako Wykonawca odpowiada Pani za usługi, które wykonuje Pani wyłącznie na rzecz bezpośredniego Klienta. Z kolei może Pani nie wiedzieć, czy Klient zamawia usługi dla swoich klientów, czy dla siebie osobiście. Jednocześnie, jeśli osoby trzecie zgłoszą roszczenia dotyczące wyników świadczonych usług, „Zleceniobiorca” ma prawo pociągnąć Panią do odpowiedzialności za wszelkie naruszenia. Odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat podejmowanych czynności ponosi Pani indywidualnie. Jako indywidualny przedsiębiorca jest Pani niezależnym Zleceniobiorcą, więc nie jest Pani w stosunku pracy z Klientem. Klient ma prawo wydawać Pani polecenia tylko związane z bezpośrednim wykonywaniem pracy według umowy (np. żądać wyników), ale klient nie kieruje Pani działaniami, nie określa miejsca i czasu Pani pracy. Wszystkie ryzyka związane z prowadzoną działalnością ponosi Pani samodzielne, na przykład może Pani świadczyć usługi, ale „Zleceniobiorca” może Pani nie zapłacić za wykonaną pracę. Ponosi Pani ryzyko ekonomiczne za nieotrzymanie zapłaty od Klienta.

Na podstawie wyników Pani działalności, uzyskuje Pani wynagrodzenie ze stawką określoną w fakturach jako wynagrodzenie za wykonanie usługi. Wynagrodzenie według faktury jest stałą kwotą ryczałtową. Ewidencja przychodów jest prowadzona przez Panią od pierwszego dnia, od którego podlega Pani opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Od początku działalności rozlicza się Pani na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a. opodatkowała Pani swoje przychody stawką 8,5%.

Pani przychód za 2022 rok wyniósł 11268,61 zł oraz od stycznia 2023 przychód wynosi 59648,33 zł. Nie jest Pani w trakcie likwidacji ani zawieszenia działalności.

Według definicji zapisanej w art. 4 ust. 1 pkt 1 u.z.p.d. działalnością usługową jest pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4.09.2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Identyfikując stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uważa Pani, że jeżeli świadczenie wykonywane przez podatnika zawiera się w konkretnym rodzaju czynności wskazanym przez prawodawcę w przepisach ustawy z 20.11.1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – wówczas zastosowanie ma dana stawka. Jeżeli usługa wykonywana przez podatnika nie została wymienione z nazwy przez ustawodawcę w u.z.p.d. najczęściej zastosowanie ma stawka właściwa dla działalności usługowej, która wynosi 8,5%. Dlatego świadczone przez Panią usługi są opodatkowane stawką 8,5%.

Działalność gospodarczą prowadzi Pani od roku 2022 i od tego czasu też wykonuje wskazane usługi. Do podstawowych zadań podczas wykonywania działalności należą:

pobieranie danych materiału (...);

wybór fragmentów filmu (...);

przygotowywanie napisów (...);

dobór efektów wizualnych i elementów graficznych (...);

wybór akompaniamentu (...);

montaż filmu (...);

zapisanie filmu (...).

Według PKWiU, wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2015., poz. 1676, z późn. zm.) do Pani działalności pasują następujące pozycje:

59.12.11.0 – Usługi związane z montażem filmowym,

59.12.16.0 – Usługi związane z wykonywaniem napisów, napisów czołowych i końcowych, tytułów,

59.12.13.0 – Usługi związane z korektą koloru i cyfrowym odnawianiem/przywracaniem do stanu pierwotnego.

W Pani działalności gospodarczej nie opracowuje Pani elementów graficznych, efektów wizualnych, a także nie pisze Pani muzyki do filmów klienta. Jeśli takie elementy są potrzebne do filmu – bierze je Pani z serwisu (...). Jest to (...).

Nie ma Pani innych źródeł dochodu. Jest to Pani główna działalność, prowadzona wyłącznie samodzielnie, z której uzyskuje Pani przychody.

Pytanie

Czy Pani przychody mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

Pani stanowisko w sprawie

Przepisy ustawy art. 12 ust. 1 „pkt 2b) lit. b)” o zryczałtowanej stawce podatku dochodowego od niektórych dochodów uzyskiwanych przez osoby fizyczne nie przewidują określonego ryczałtu za Pani usługę będącą postprodukcyjną usługą związaną z filmami, nagraniami wideo. Dlatego uważa Pani, że świadczone usługi mogą podlegać opodatkowaniu stawką 8,5% (na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 i 2 tej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

 – w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

-8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą opodatkowaną uproszczoną formą opodatkowania – ryczałtem. W ramach swojej pracy zajmuje się Pani montażem wideo (przetwarzanie źródłowych materiałów, połączenie co najmniej dwóch kadrów nagrań w celu stworzenia wideo), w tym tworzeniem oddzielnych elementów graficznych i animacyjnych do filmów, obróbką ich części wizualnej (m.in. przeprowadza Pani ich korekcję kolorystyczną. Wskazane przez Panią kody PKWiU prowadzonej działalności to:

-59.12.11.0 – Usługi związane z montażem filmowym,

-59.12.16.0 – Usługi związane z wykonywaniem napisów, napisów czołowych i końcowych, tytułów,

-59.12.13.0 – Usługi związane z korektą koloru i cyfrowym odnawianiem/przywracaniem do stanu pierwotnego.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że dla przychodów uzyskiwanych przez Panią z tytułu czynności opisanych we wniosku, sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU: 59.12.11.0 „Usługi związane z montażem filmowym”, 59.12.16.0 „Usługi związane z wykonywaniem napisów, napisów czołowych i końcowych, tytułów” oraz 59.12.13.0 „Usługi związane z korektą koloru i cyfrowym odnawianiem/przywracaniem do stanu pierwotnego”, stawka ryczałtu wynosi 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jeżeli zostały spełnione wszystkie wymogi formalne co do tej formy opodatkowania wynikające z powołanych przepisów ustawy.

W związku z tym Pani stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

·Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

·Niniejszą interpretację wydano przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiednich grupowań PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). W przypadku wskazania przez Panią nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pani waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n Ordynacji podatkowej.

·Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

·Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną, Pani sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i musi się Pani zastosować do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm. (dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00