Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 6 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDSB1-1.4019.12.2023.2.WK

Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko dotyczące sposobu obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od (...) bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy przepisów ustawy o zdrowiu publicznym, w zakresie opłaty od środków spożywczych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 13 czerwca 2023 r. (wpływ 19 czerwca 2023 r.) oraz z 20 czerwca 2023 r. (wpływ  20 i 21 czerwca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

(…) (dalej: (…) Spółka) zajmuje się dystrybucją hurtową (…).

(…) rozważa rozpoczęcie produkcji oraz sprzedaż klasyfikowanego do pozycji CN 2202 (…) bezalkoholowego z jednoczesnym dodatkiem tauryny i kofeiny, w którym udział masowy soku owocowego będzie wynosił nie mniej niż 20% składu surowcowego, oraz w którym będzie się znajdować do 5 gramów cukru w przeliczeniu na 100 ml.

Z uwagi na zamiar dodania do (…) bezalkoholowego tauryny i kofeiny jednocześnie, Spółka powzięła wątpliwość co do sposobu kalkulacji wysokości opłaty od środków spożywczych związanej z ww. dodatkami.

W świetle powyższego Spółka pragnie potwierdzić czy zgodnie z ww. opisem zdarzenia przyszłego, opłata od dodatku tauryny i kofeiny wskazana w art. 12f ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (dalej: ustawa o zdrowiu publicznym) powinna wynosić 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju, czy z uwagi na jednoczesne występowanie obu dodatków opłata powinna wynosić 0,20 zł.

Wniosek uzupełnili Państwo pismami z 13 czerwca 2023 r. (wpływ 19 czerwca 2023 r.)  oraz z 20 czerwca 2023 r. (wpływ 20 i 21 czerwca 2023 r.) o następujące informacje:

(…) będące przedmiotem niniejszego wniosku będzie ujęte w dziale 11 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Cukier występujący w (…) bezalkoholowym będącym przedmiotem niniejszego wniosku będzie stanowić cukier będący monosacharydem lub disacharydem.

Przedmiotowe (…) nie będzie zawierało w swoim składzie dodatku substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego w Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. U. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, ze zm.).

Produkcja (…) bezalkoholowego będącego przedmiotem niniejszego wniosku, jest zdarzeniem przyszłym, tym samym konkretna wartość nie jest na ten moment określona, jednakże zawartość cukrów wykazana w tabeli wartości odżywczych zamieszczonej na etykiecie produktu w przeliczeniu na 100 ml będzie wynosić do 5 gramów cukru.

Na etykiecie produktu zostanie wskazana informacja dotycząca dodatku kofeiny oraz tauryny.

(…) jest podmiotem prowadzącym wyłącznie hurtową sprzedaż napojów na rzecz swoich kontrahentów.

(…) będzie podmiotem sprzedającym napoje na rzecz kontrahentów prowadzących sprzedaż hurtową i detaliczną napojów.

Spółka nie będzie podmiotem sprzedającym napoje na rzecz klientów detalicznych (konsumentów).

Pytanie

Czy w przypadku jednoczesnego dodania tauryny i kofeiny do (…) bezalkoholowego opłata, o której mowa w art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym, będzie wynosić 0,10 zł?

Państwa stanowisko w sprawie

W przypadku dodania jednocześnie do (...) bezalkoholowego tauryny i kofeiny opłata, o której mowa w art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym będzie wynosić 0,10 zł.

Uzasadnienie Państwa stanowiska

I.Uwagi ogólne, podstawa prawna

Zgodnie z art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem:

1)cukrów będących monosacharydami lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz.Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem nr 1333/2008,

2)kofeiny lub tauryny,

– podlega opłacie, zwanej dalej „opłatą.

Ustęp drugi tego samego artykułu stanowi, że:

-„przez wprowadzenie na rynek krajowy napojów, o których mowa w ust. 1, rozumie się sprzedaż napojów przez podmioty obowiązane do zapłaty opłaty, o których mowa w art. 12d ust. 1, do pierwszego punktu, w którym jest prowadzona sprzedaż detaliczna oraz sprzedaż detaliczna napojów przez: producenta, podmiot, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2, podmiot nabywający napoje w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub importera napoju, albo sprzedaż w przypadku, o którym mowa w art. 12e ust. 3.

Zgodnie z art. 12b ustawy o zdrowiu publicznym:

-Za napój, o którym mowa w art. 12a ust. 1, uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w którego składzie znajduje się co najmniej jedna z substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Natomiast zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy o zdrowiu publicznym:

-w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów jest mniejsza lub równa 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.

Części składowe „opłaty, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym zostały wskazane w art. 12f tego samego aktu, zgodnie z którym:

1.Na wysokość opłaty składają się następujące części:

1)0,50 zł za zawartość cukrów w ilości równej lub mniejszej niż 5 g w 100 ml napoju, lub za zawartość w jakiejkolwiek ilości co najmniej jednej substancji słodzącej, o których mowa w rozporządzeniu nr 1333/2008,

2)0,05 zł za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju

– w przeliczeniu na litr napoju.

2.Wysokość opłaty dla napojów zawierających powyżej 5 g cukrów w 100 ml napoju stanowi sumę części, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, z wyłączeniem ust. 7.

3.Napoje zawierające dodatek kofeiny lub tauryny są objęte opłatą w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

4.Wysokość opłaty dla napojów zawierających substancje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub 2, oraz kofeinę lub taurynę stanowią odpowiednio sumę części, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub 2, oraz opłaty, o której mowa w ust. 3.

5.Do obliczenia opłaty zawartość cukrów w 100 ml napoju jest zaokrąglana w górę do pełnego grama.

6.Maksymalna wysokość opłaty wynosi 1,2 zł w przeliczeniu na 1 litr napoju.

7.Napoje:

1)w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,

2)będące roztworami węglowodanowo-elektrolitowymi, o których mowa w rozporządzeniu nr 432/201,

– zawierające powyżej 5 g cukrów w 100 ml napoju są objęte wyłącznie częścią opłaty, o której mowa w ust. 1 pkt 2.

II.Wykładnia art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym

W pierwszej kolejności należy zauważyć, że zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym:

-„Napoje zawierające dodatek kofeiny lub tauryny są objęte opłatą w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.”

Wyżej wskazany przepis przewiduje wyłącznie opłatę w wysokości 0,10 zł, opłata  ta nie jest zależna od wystąpienia jednego z ww. składników, tj. kofeiny lub tauryny (przepis ma charakter zero-jedynkowy).

Co istotne, dokonując analizy przywołanego przepisu należy odnieść się do językowej wykładni prawa oraz zasad logiki prawniczej. Literalna treść art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym wskazuje, że napoje zawierające dodatek kofeiny lub tauryny są objęte opłatą w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

Ustawodawca w ww. przepisie posłużył się funktorem prawdziwościowym „lub”, który zakłada, że warunkiem wystarczającym dla zastosowania przepisu art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym jest wystąpienie zarówno jednej ze znajdujących się w normie alternatyw, jak i obu naraz.

Oznacza to, że opłata w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju będzie obowiązywać w przypadku dodania do napoju:

-tauryny,

-kofeiny,

-tauryny i kofeiny jednocześnie.

Wskazane zastosowanie funktora „lub” potwierdza Sąd Najwyższy w uchwale Składu Siedmiu Sędziów Sądu Najwyższego z dnia 29 wrzenia 2006 r. II UZP 10/06, stwierdzając, że „lub” oznacza alternatywę łączną (nierozłączną) i posłużenie się tym spójnikiem dopuszcza możliwość współwystępowania sytuacji komunikowanych przez zdanie łączone przy użyciu „lub”.

Konkludując, z uwagi na posłużenie się przez Ustawodawcę alternatywą nierozłączną w treści przepisu, napój z jednoczesnym dodatkiem kofeiny i tauryny będzie podlegał opłacie określonej w art. 12f ust. 3 w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

Dokonaną powyżej analizę potwierdza dodatkowo linia interpretacyjna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor KIS). W wydanej interpretacji indywidualnej o sygnaturze 0111-KDSB1-1.4019.46.2021.3.WF Dyrektor KIS stwierdził, że w przypadku napoju, który zawiera zarówno kofeinę, jak i taurynę jest się zobowiązanym do uiszczenia opłaty, w wysokości ustalonej zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy, tj. w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

Analogiczne stanowisko zostało wyrażone w interpretacji indywidualnej o sygn. 0111-KDSB1-1.4019.24.2022.2.WK.

Tym samym, w ocenie Spółki, w przypadku jednoczesnego dodania tauryny i kofeiny do (...) bezalkoholowego opłata, o której mowa w art. 12f ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym będzie wynosić 0,10 zł.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 12a ust. 1 ustawy z 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1608), zwanej dalej ustawą,

wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem:

1)cukrów będących monosacharydami lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.) zwanym dalej "rozporządzeniem nr 1333/2008",

2)kofeiny lub tauryny

– podlega opłacie.

Stosownie do art. 12a ust. 2 ustawy:

przez wprowadzenie na rynek krajowy napojów, o których mowa w ust. 1, rozumie się sprzedaż napojów przez podmioty obowiązane do zapłaty opłaty, o których mowa w art. 12d ust. 1, do pierwszego punktu, w którym jest prowadzona sprzedaż detaliczna oraz sprzedaż detaliczna napojów przez: producenta, podmiot, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2, podmiot nabywający napoje w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub importera napoju, albo sprzedaż w przypadku, o którym mowa w art. 12e ust. 3.

W myśl art. 12b ust. 1 ustawy,

za napój, o którym mowa w art. 12a ust. 1, uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w którego składzie znajduje się co najmniej jedna z substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Natomiast zgodnie z art. 12b ust. 2 ustawy,

Opłacie nie podlega wprowadzenie na rynek krajowy napojów:

(…)

5) w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów jest mniejsza lub równa 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju;

(…)

Stosownie do art. 12d ust. 1 ustawy,

obowiązek zapłaty opłaty ciąży na osobie fizycznej, osobie prawnej oraz jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej będącej:

1) podmiotem sprzedającym napoje do punktów sprzedaży detalicznej albo prowadzącym sprzedaż detaliczną napojów w przypadku: producenta, podmiotu nabywającego napoje w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub importera napoju;

2) zamawiającym, w przypadku gdy skład napoju objętego opłatą stanowi element umowy zawartej przez producenta a dotyczącej produkcji tego napoju dla zamawiającego.

Jak stanowi art. 12e ust. 1 ustawy,

Obowiązek zapłaty opłaty powstaje z dniem wprowadzenia na rynek krajowy napoju, o którym mowa w art. 12a ust. 1.

Zgodnie z art. 12e ust. 3 ustawy,

Obowiązek zapłaty opłaty ciąży na podmiocie sprzedającym napoje, o których mowa w art. 12a ust. 1, podmiotowi prowadzącemu jednocześnie sprzedaż detaliczną oraz hurtową. W takim przypadku opłatę odprowadza się od wszystkich sprzedanych temu podmiotowi napojów objętych opłatą.

W myśl art. 12f ustawy,

1. Na wysokość opłaty składają się następujące części:

1) 0,50 zł za zawartość cukrów w ilości równej lub mniejszej niż 5 g w 100 ml napoju, lub za zawartość w jakiejkolwiek ilości co najmniej jednej substancji słodzącej, o których mowa w rozporządzeniu nr 1333/2008,

2) 0,05 zł za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju

- w przeliczeniu na litr napoju.

2. Wysokość opłaty dla napojów zawierających powyżej 5 g cukrów w 100 ml napoju stanowi sumę części, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, z wyłączeniem ust. 7.

3. Napoje zawierające dodatek kofeiny lub tauryny są objęte opłatą w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

4. Wysokość opłaty dla napojów zawierających substancje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub 2, oraz kofeinę lub taurynę stanowi odpowiednio sumę części, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lub 2, oraz opłaty, o której mowa w ust. 3.

5. Do obliczenia opłaty zawartość cukrów w 100 ml napoju jest zaokrąglana w górę do pełnego grama.

6. Maksymalna wysokość opłaty wynosi 1,2 zł w przeliczeniu na 1 litr napoju.

(…)

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że zajmują się Państwo hurtową dystrybucją (…). Wskazali Państwo, że (…) rozważa rozpoczęcie produkcji oraz sprzedaż (…) bezalkoholowego z jednoczesnym dodatkiem kofeiny oraz tauryny, w którym udział masowy soku owocowego będzie wynosił nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz, w którym zawartość cukrów wykazana w tabeli wartości odżywczych zamieszczonej na etykiecie produktu będzie wynosić do 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju. Doprecyzowali Państwo , że cukier występujący w napoju będzie stanowić cukier będący monosacharydem lub disacharydem. Ponadto, na etykiecie napoju zostanie wskazana informacja dotycząca dodatku kofeiny oraz tauryny. (…) nie będzie zawierało w swoim składzie dodatku substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu nr 1333/2008. (…) będzie ujęte w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w dziale 11.

Wskazali Państwo również, że będą podmiotem sprzedającym napoje na rzecz kontrahentów prowadzących sprzedaż hurtową i detaliczną napojów.

Państwa wątpliwość budzi, czy w przypadku jednoczesnego dodania do przedmiotowego (…) bezalkoholowego kofeiny oraz tauryny opłata, o której mowa w art. 12f ust. 3 ustawy, powinna wynosić 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

Jak wynika z wyżej powołanych przepisów ustawy, opłacie od środków spożywczych podlega wprowadzenie na rynek krajowy napojów ujętych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w składzie których znajduje się co najmniej jedna z substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Napój będący przedmiotem wniosku będzie spełniał definicję napoju, o którym mowa w art. 12b ust. 1 ustawy. Napój ten będzie ujęty w dziale 11 PKWiU oraz będzie zawierać w swoim składzie dodatek substancji wymienionych w art. 12a ust. 1 ustawy.

Art. 12a ust. 1 ustawy, zawiera katalog substancji, których dodanie do napoju powoduje obowiązek zapłaty opłaty, tj.:

1)cukry będące monosacharydami lub disacharydami, środki spożywcze zawierające te cukry oraz substancje słodzące, o których mowa w rozporządzeniu nr 1333/2008, oraz

2)kofeinę lub taurynę.

Zatem kofeina i tauryna jest obok cukrów i substancji słodzących dodatkiem wymienionym w art. 12a ust. 1, z którego wystąpieniem w napoju ustawa wiąże obowiązek uiszczenia opłaty od środków spożywczych.

Biorąc pod uwagę zacytowane powyżej przepisy art. 12f ustawy, należy wyjaśnić, że w przypadku napoju, który zawiera zarówno kofeinę jak i taurynę opłata powinna zostać ustalona zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy, tj. w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

W świetle wyżej przytoczonych przepisów z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy (…) bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny oraz tauryny będą Państwo zobowiązani do uiszczenia opłaty, w wysokości ustalonej zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy, tj. w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

W konsekwencji Państwa stanowisko dotyczące sposobu obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od (...) bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny –jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...).

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00