Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 08-05-2024
Porada aktualna na dzień 08-05-2024
Data publikacji: 2022-10-25

Jak należy postąpić w przypadku, gdy w firmie nie przeprowadzono oceny ryzyka zawodowego

PROBLEM

Pracodawca nakazał niedawno zatrudnionemu inspektorowi ds. bhp poinformować pracowników o ryzyku zawodowym na ich stanowiskach pracy. W firmie nie przeprowadzono jednak dotychczas oceny ryzyka na żadnym ze stanowisk i w związku z tym w zakładzie nie istnieje odpowiednia dokumentacja. Jakie działania powinien podjąć inspektor?

ODPOWIEDŹ

Rolą zatrudnionego inspektora ds. bhp jest przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad z tego zakresu w danym zakładzie pracy. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek zagrożeń zawodowych lub uchybień w zakresie bhp, zobligowany jest do zgłoszenia tego faktu pracodawcy. Jeśli ocena ryzyka zawodowego nie została opracowana w zakładzie pracy, konieczne jest jak najszybsze naprawienie tego błędu, zwłaszcza że pracodawca przed dopuszczeniem pracownika do pracy uzyskuje jego pisemne potwierdzenie zapoznania się z treścią przepisów i zasad bhp, zatem należy uznać, że również z oceną ryzyka zawodowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00