Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.588.2022.2.ID

Możliwości rozliczenia sprzedaży nabytych wirtualnie przedmiotów w grach komputerowych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 29 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia sprzedaży nabytych wirtualnie przedmiotów w grach komputerowych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.  Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca zamierza rozpocząć z dniem 1 września 2022 r. prowadzenie działalności gospodarczej na własny rachunek pod symbolem klasyfikacyjnym 47.91.Z w zakresie handlu wirtualnymi rzeczami w grach komputerowych (dalej jako „towar”), w ramach której zajmie się sprzedażą wirtualnych rzeczy w grach komputerowych. Wnioskodawca nie będzie rejestrował się jako płatnik VAT. Towar będzie pochodził bezpośrednio od Wnioskodawcy (sprzedającego). Wnioskodawca będzie jego źródłem, a towar w momencie sprzedaży, będzie tworzony przez Niego i przekazywany automatycznie klientowi, który go kupi. Sprzedaż towaru odbywa się za pośrednictwem strony internetowej zewnętrznego podmiotu. Zakupione przez klientów towary będą przesyłane bez żadnych przekształceń - dokładnie w takiej formie, w jakiej zostały zakupione. Zapłata za sprzedane towary odbywać się będzie za pośrednictwem przelewów bankowych. Towar jest przesyłany elektronicznie bezpośrednio do klienta, chwilę po zaksięgowaniu płatności - nie ma miejsca fizyczna wysyłka towaru. Klient, kupując towar, nie musi instalować żadnego oprogramowania. Zakupiony towar jest od razu gotowy do użycia i zarządzania nim przez kupującego. Zarządzanie towarem jest dostępne z poziomu strony internetowej klienta zewnętrznego oraz w miejscu występowania kupionego towaru, na przykład w serwerze do gry (w trybie wieloosobowym), do którego można połączyć się przykładowo grą komputerową. Działalność jest bardzo prosta w swojej istocie i ciężko ją dokładniej opisać. W skrócie będzie polegała ona na sprzedawaniu wirtualnych rzeczy do gier komputerowych przez Internet, które Wnioskodawca sprzedaje klientom (graczom) przez zewnętrzną stronę internetową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00