Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.137.2022.2.MM

Brak zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w opisanych Sytuacjach A, B i C oraz anulowanie faktur w Sytuacji C.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w opisanych Sytuacjach A, B i C oraz anulowania faktur w Sytuacji C.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

1. A. Sp. z o.o. (dalej – Wnioskodawca lub Spółka) jest (...) w Polsce. Linia biznesowa Spółki obejmuje (...) zlokalizowanych na terytorium całego kraju. Uzupełnieniem podstawowej działalności Spółki są usługi w zakresie (...) oraz szeroko rozumianego doradztwa dotyczącego zastosowania oferowanych produktów.

Wnioskodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce, jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.; dalej - ustawa o VAT).

2. Wnioskodawca planuje wdrożenie u siebie elektronicznego portalu przeznaczonego dla klientów Spółki (dalej – Portal). Funkcjonalność Portalu będzie polegać m.in. na udostępnieniu klientom, posiadającym zarejestrowane konto na Portalu, informacji o wszystkich złożonych zamówieniach i utworzonych do nich dostawach, o wykorzystaniu limitu kredytowego oraz na umożliwieniu klientom pobrania dokumentów WZ. W gestii Wnioskodawcy pozostanie określenie, które dane dostępne na Portalu będą widoczne dla danego klienta na jego koncie.

Konto klienta na Portalu będzie tworzone przez Spółkę lub przez samego klienta (poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego). Dodatkowo przed utworzeniem konta klient będzie musiał wypełnić „wniosek o aktywację dostępu do Portalu”, w którym określi konkretne osoby i zakres ich uprawnień (tj. wskaże do których obszarów ma mieć dostęp ta osoba). Wniosek będzie musiał zostać podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji danego podmiotu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00