Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.939.2021.1.AK

Zwrot skradzionych środków pieniężnych

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 października 2021 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych zwróconych przez Bank środków pieniężnych, które zostały Pani skradzione z rachunku bankowego.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego  

Jest Pani osobą fizyczną, posiadającą rachunek bankowy (dalej: „Rachunek”) w Banku (…) z siedzibą w (…) (dalej: „Bank”). Na Rachunku gromadzone są głównie środki których źródłem było zbycie majątku osobistego, m.in. nieruchomości należących do  Pani.

W dniu 8 grudnia 2020 r., w wyniku działań mających znamiona przestępstwa osoby trzecie (dalej: „Osoby trzecie”) dokonały obciążenia Rachunku dwoma płatnościami w wysokości ... PLN (29.500 EUR) oraz ... PLN (10.000 EUR). Z uwagi na to, że Pani nie zleciła ww. płatności, okoliczność ta została zgłoszona na policję. Na dzień złożenia wniosku, w sprawie wszczęte zostało dochodzenie w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa z art. 286 Kodeksu karnego (oszustwo). Postępowanie przygotowawcze prowadzone jest pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w (…).

Dnia 28 kwietnia 2021 r. zawarła Pani wraz z Bankiemporozumienie (dalej: na podstawie którego Bank dokonał zwrotu równowartości wypłaconych z  Rachunku środków pieniężnych. W Porozumieniu m.in. wskazano, że złożyła Pani w Banku reklamację oświadczając, że nie dokonała, ani nie zlecała ww. płatności oraz, że płatności te  zostały zrealizowane poprzez system transakcji płatniczych Banku. Na moment podpisania Porozumienia, Bank nie stwierdził nieprawidłowości, które mogłyby skutkować jego odpowiedzialnością, jednakże z uwagi na długoletnią współpracę oraz chęć utrzymania dobrych relacji z Panią, dokonano ww. zwrotu środków pieniężnych na Rachunek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00