Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 3 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.640.2021.2.WL

- brak opodatkowania dotacji na realizację projektu pn. „...”, - brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 sierpnia 2021 r. (data wpływu 30 sierpnia 2021 r.) uzupełnionym pismem z 20 października 2021 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

-        braku opodatkowania dotacji na realizację projektu pn. „...”,

-        braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu

 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

30 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

Przedmiotowy wniosek uzupełniono 20 października

-        braku opodatkowania dotacji na realizację projektu pn. „...”,

-        braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz brakującą część opłaty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniach wniosku).

Gmina ..., zwana dalej Gminą, jest czynnym podatnikiem podatku VAT od 2004 r. Od 1 stycznia 2017 r. jednostki budżetowe Gminy zostały objęte centralizacją. Gmina wykonuje zadania nałożone na samorządy terytorialne odrębnymi ustawami oraz na podstawie umów cywilnoprawnych.

Gmina ... realizując zadania własne gminy dotyczące ochrony środowiska oraz zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie określonym przepisami ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) złożyła wniosek o dofinansowanie projektu grantowego pn. „...” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa ... na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V. Gospodarka niskoemisyjna Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii. Planowana inwestycja z zakresu budowy nowych jednostek wytwarzania energii elektrycznej wykorzystujących energię słoneczną, polegającą na montażu 123 instalacji OZE tj. zestawów solarnych o minimalnej mocy wyjściowej kolektora 1 650 W i instalacji fotowoltaicznych o mocy minimalnej 310 Wp na budynkach Grantobiorców - mieszkańców gminy, z przeznaczeniem na ich potrzeby bytowe z wyłączeniem budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w tym działalność rolnicza oraz, których dachy pokryte są materiałami zawierającymi azbest. Termin realizacji inwestycji obejmuje lata 2021-2022. Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu będzie wynosiła ... zł. Grant wyniesie nie więcej niż 70% kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia. Projekt będzie realizowany w formule projektu grantowego, co oznacza, że Gmina ... udzieli grantów na realizację zadań służących osiągnięciu celów tego projektu przez Grantobiorców. Grant będzie przyznawany Grantobiorcy w formie refundacji kosztów poniesionych na montaż instalacji. Minimalny wkład własny Beneficjenta wyniesie nie więcej niż 30% kosztów kwalifikowalnych. Aby rozliczyć grant, mieszkaniec będzie zobowiązany do potwierdzenia dokonanego przez siebie zakupu, montażu oraz uruchomienia instalacji OZE poprzez przedłożenie m.in. faktury, protokołu odbioru i potwierdzenia zapłaty. Gmina w ramach projektu zleci usługę nadzoru inwestorskiego, który wchodzi w koszt kwalifikowalny projektu. Faktury dokumentujące nadzór inwestorski wystawiane będą na Gminę ..., a wydatki pokryte z budżetu Gminy. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją projektu nie będą wykorzystywane przez Gminę do wykonywania działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym wymaga od Beneficjenta dołączenia indywidualnej interpretacji, czy w odniesieniu do realizowanego przez Beneficjenta projektu istnieje możliwość odzyskania podatku VAT. W zakresie kwalifikowalności podatku VAT zostanie on uznany za niekwalifikowalny w przypadku, gdy podatek może zostać odzyskany przez Beneficjenta. Podatek VAT może stanowić koszt kwalifikowalny projektu w części dotyczącej udzielonego mieszkańcowi Grantu, jeśli mieszkaniec jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej i nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. W przypadku wydatku poniesionego przez Gminę na usługę inspektora nadzoru, podatek VAT może być kosztem kwalifikowalnym w przypadku, gdy Gmina nie ma możliwości odzyskania podatku VAT, co powinno być potwierdzone indywidualną interpretacją KIS. Zestawy solarne i instalacje fotowoltaiczne nabyte w ramach projektu będą stanowiły własność Grantobiorców. W związku z realizacją projektu Gmina nie będzie wykonywała dostaw towarów. Gmina w związku z realizacją projektu występuje wyłącznie jako podmiot, który dysponuje i przekazuje dofinansowanie w formie refundacji kosztów poniesionych na montaż instalacji na rzecz Grantobiorców - mieszkańców Gminy .... W ramach przedmiotowego projektu faktury dotyczące zakupu, montażu oraz uruchomienia zestawów solarnych i instalacji fotowoltaicznych będą wystawiane na Grantobiorców. Usługa inspektora nadzoru zostanie zakupiona przez Gminę celem jej świadczenia na rzecz Grantobiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00