Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.577.2021.1.MGO

Brak możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowaną inwestycją.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 lipca 2021 r. (data wpływu 29 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowaną inwestycją pn. „…” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

29 lipca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowaną inwestycją pn. „…”.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, rozliczającym się z podatku VAT z tytułu umów cywilnoprawnych. Jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje swoje zadania zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. We wrześniu 2020 roku gmina podpisała z wykonawcą umowę na realizację inwestycji pn. „…”. Gmina podpisała umowę o przyznaniu pomocy z Samorządem Województwa. Gmina uzyskała pomoc związaną z realizacją operacji w ramach poddziałania „…” w ramach działania „…” objętego programem w zakresie Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej. Pomoc finansowa przyznana na realizację operacji polega na refundacji części kosztów kwalifikowanych operacji, poniesionych i opłaconych przez Beneficjenta. W ramach zadania pn. „…” zostały wykonane roboty związane z branżą budowlaną, elektryczną, sanitarną oraz poniesiono wydatki związane z wyposażeniem budynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00