Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.274.2021.1.MT

prawidłowości przechowywania dokumentacji podatkowej (faktur) wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tak przechowywanych faktur

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 kwietnia 2021 r. (data wpływu 28 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym pismem z 23 czerwca 2021 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania dokumentacji podatkowej (faktur) wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tak przechowywanych faktur - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, uzupełnionym pismem z 23 czerwca 2021 r., dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania dokumentacji podatkowej (faktur) wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tak przechowywanych faktur.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

(…) Sp. z o.o. (dalej: Spółka) posiada siedzibę w Polsce i jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług jako czynny podatnik VAT w Polsce. Działalność Spółki polega na świadczeniu usług informatycznych i rozwoju oprogramowania. W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną oraz w celu minimalizacji kosztów związanych z archiwizacją wystawianych i otrzymywanych faktur, a także skrócenia procesu obiegu dokumentów, Spółka planuje zmianę sposobu wystawiania i przechowywania dokumentów poprzez stosowanie elektronicznego obiegu dokumentów (dalej: elektroniczny obieg dokumentów). Elektroniczny obieg dokumentów będzie obejmował przesyłanie i przechowywanie w formie elektronicznej faktur wysyłanych do kontrahentów oraz przechowywanie w formie elektronicznej faktur otrzymanych od dostawców w formie papierowej i elektronicznej, a także faktur dokumentujących wydatki pracownicze i wydatki poniesione w ramach delegacji. Elektroniczny obieg dokumentów będzie zgodny z poniższymi procedurami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00